Σοβαρότατα κοινωνικά, αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά προβλήματα προκαλούνται για τους κατοίκους των περιοχών Βόρειας Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας και αφόρητη ταλαιπωρία υφίστανται διερχόμενοι οδηγοί, εξαιτίας της εγκατάστασης νέων σταθμών είσπραξης διοδίων αλλά και την επιβολή υπέρμετρων αυξήσεων σε όλους τους κόμβους του άξονα Αθήνα –Λαμία.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν με το νέο σύστημα επιβολής τελών διοδίων που βασίζεται στην Σύμβαση Παραχώρησης του έργου κατασκευής της Ιόνιας οδού, την ανακατασκευή της ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση έως Μαλιακό και την κατασκευή της οδού από Σχηματάρι έως Χαλκίδα μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» που έχει κυρωθεί με τον Ν. 3555/20007.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί, προσπαθώντας να αποφύγουν το κόστος των διοδίων, να αναζητούν παράδρομους, με συνέπεια να δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος, ιδιαίτερα για τους κατοίκους των περιοχών που τους χρησιμοποιούν για πρόσβαση στις κατοικίες τους.
Σε σχετική ερώτησή μας (322/27-10-09), μας απαντήσατε πως: «Θα επανεξεταστεί η πολιτική καθορισμού των διοδίων με στόχο τη διαμόρφωσή τους σε εύλογο ύψος και θα επανεξεταστούν οι υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και θα δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή πρόσθετων».
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:
1. Να μην επιβληθούν νέα διόδια, να αναθεωρηθεί ή και να καταργηθεί η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και της «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», με βασικό στόχο, πέραν των άλλων, το δραστικό περιορισμό και την κατάργηση σταδιακά όλων των διοδίων;
2. Να κατασκευαστούν και να αναβαθμιστούν οι ως άνω πάροδοι της Εθνικής Οδού, με προτεραιότητα την επισκευή όλων των επικίνδυνων τμημάτων τους;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ