Κρύφτηκε η Κυβέρνηση και δεν προσήλθε στη Βουλή η Υπουργός κ.Κατσέλη για να απαντήσει στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ΑʼΠειραιά & Νησιών Θοδωρή Δρίτσα σχετικά με την απόφαση μεταφοράς του τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη!
ΔΗΛΩΣΗ ΘΟΔΩΡΗ ΔΡΙΤΣΑ
«Δεν προσήλθε τελικά στη Βουλή η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη για να απαντήσει στην Επίκαιρη Ερώτηση που είχα καταθέσει σχετικά με τη δρομολογημένη κυβερνητική απόφαση μεταφοράς της ευθύνης για την ποντοπόρο ναυτιλία στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (πρώην Υπουργείο Δημόσιας Τάξης). Η κυρία Υπουργός επικαλέστηκε «κώλυμα», όμως είναι φανερό ότι το κώλυμα είναι συνολικά της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού. Απόδειξη για αυτό είναι το γεγονός ότι στην ίδια συνεδρίαση σε Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Πειραιά του ΛΑ.Ο.Σ., Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Βαΐτση Αποστολάτου προς την ίδια Υπουργό σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Αργοσαρωνικού, προσήλθε και απάντησε αντʼ αυτής ο Υφυπουργός κ. Μ. Μπόλαρης, ο οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να απαντήσει και στη δική μου Ερώτηση εάν όντως η Κυβέρνηση δεν επέλεγε να…δραπετεύσει. Διαμαρτυρήθηκα και κατάγγειλα προς το Προεδρείο την κυβερνητική άρνηση ενημέρωσης του Σώματος για ένα τόσο κρίσιμο και επίκαιρο ζήτημα και την υποβάθμιση της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Η δημοσίευση στον τύπο της γνωμοδότησης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί του Προεδρικού Διατάγματος που ρυθμίζει την κατανομή των αρμοδιοτήτων του τομέα της ναυτιλίας μεταξύ των Υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη, φανερώνει την άγνοια της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού για την ναυτιλιακή πραγματικότητα καθώς και την βούληση της να συμμορφωθεί στις υποδείξεις των εφοπλιστικών συμφερόντων και να παραδώσει, όχι μόνο την ποντοπόρο ναυτιλία αλλά το σύνολο σχεδόν της ναυτιλιακής δραστηριότητας σε ένα Υπουργείο με αστυνομικά καθήκοντα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει την αντίθεση του σε μια τέτοια προοπτική η οποία είναι αντιαναπτυξιακή και δεν συνάδει με τις ανάγκες για μια σύγχρονη δημόσια διοίκηση που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ναυτιλίας και των κοινωνικών και οικονομικών αναγκών που αυτή εξυπηρετεί. Η υπαγωγή μιας σειράς αντικειμένων του τομέα της ναυτιλίας όπως είναι μεταξύ άλλων η ασφάλιση και η υγειονομική περίθαλψη (Ν.Α.Τ. - Οίκος Ναύτου και Εστία Ναυτικών) και η εκπαίδευση των ναυτικών (παραγωγικές σχολές) στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έρχεται σε φανερή αντίθεση με την αποστολή αυτού του Υπουργείου που είναι η δημόσια τάξη και όχι η διαχείριση τομέων της οικονομικής και παραγωγικής δραστηριότητας. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο διαχωρισμός που επιχειρείται μεταξύ των δραστηριοτήτων της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας είναι δηλωτικός της προχειρότητας με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον χώρο της ναυτιλίας αφού είναι βέβαιο ότι, τυχόν εφαρμογή του συγκεκριμένου Προεδρικού Διατάγματος, θα δημιουργήσει σειρά δισεπίλυτων προβλημάτων που θα προκαλούν σύγχυση σε καθημερινή βάση σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα της οικονομίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει το ανωτέρω αναφερόμενο Προεδρικό Διάταγμα και να σταματήσει τους πειραματισμούς στο χώρο της ναυτιλίας υποχωρώντας στις συντεχνιακές απαιτήσεις εφοπλιστικών συμφερόντων. Η υπαγωγή του συνόλου της ναυτιλιακής δραστηριότητας σε ενιαίο φορέα στο πλαίσιο ενός οικονομικού - παραγωγικού Υπουργείου, εν προκειμένω του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αποτελεί την μοναδική λύση που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Αυτό είναι το πλαίσιο στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί η κυβέρνηση αναλαμβάνοντας άμεσα νομοθετικές πρωτοβουλίες για την συγκρότηση του Οργανισμού της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλιακής Πολιτικής και για τη συγκρότηση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, δημιουργώντας αποτελεσματικούς φορείς για την άσκηση πολιτικής και διοίκησης στο χώρο της ναυτιλίας και της ακτοφυλακής αντίστοιχα, αξιοποιώντας τις ικανότητες τόσο του ένστολου όσο και του πολιτικού προσωπικού».