Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
29/04/2010

Απάντηση Μαγριώτη σε Ερώτηση του Ν.Τσούκαλη - Δεν αναπροσαρμόζονται τα διόδια στη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου

Δεν υπάρχει σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου από το έτος 2005 έως το 2009 και για το λόγο αυτό δεν είναι δυνατή η αναπροσαρμογή του ύψους των διοδίων προς τα κάτω.

Την παραπάνω απάντηση έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης σε ερώτηση του Νίκου Τσούκαλη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. υφυπουργός τα έσοδα της γέφυρας ήταν για το 2009 μειωμένα κατά 5,5 %  έναντι των προβλεπομένων.

Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:

ΘΕΜΑ:   Αναπροσαρμογή των διοδίων στη γέφυρα Ρίου –Αντιρρίου

ΣΧΕΤ.:   Η Ερώτηση 7466/15.3.2010 που κατέθεσε στη Βουλή, ο Βουλευτής κ. Νίκος Τσούκαλης

Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε να πληροφορήσετε τον κ. Βουλευτή, τα εξής:

1.    Η  αρμόδια  Υπηρεσία  για  τη  λειτουργία   και  συντήρηση  των   έργων  παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ) δεν διαθέτει κυκλοφοριακά στοιχεία για το έτος 2004.

2.    Οι καταγραφείσες μεταβολές κυκλοφορίας συνοψίζονται στον ακόλουθο πίνακα, με έτος βάσης το πρώτο «πλήρες έτος» 2005 :

Έτος    ΕΙΧ    Φορτηγά    Λεωφορεία

2005    3.741,714    1.000    334.961    1.000    96.873    1,000

2006    3,872.111    1,035    346 863    1,035    97.790    1,009

2007    4.142.897    1,070    374.405    1,079    100.555    1.028

2008    4.085.114    0.986    408.501    1.091    97,025    1,003

2009    4.224.773    1,034    335.433    0,821    102.886    1.060

Από τους παραπάνω πίνακες προκύπτει ότι δεν υπάρχει σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας από το έτος 2005 έως του 2009.

3. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν τεθεί υπόψη στο Υπουργείο από την παραχωρησιούχο εταιρεία, παρατηρείται συστηματικά υστέρηση των πραγματικών εσόδων σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα, για τους ακόλουθους κυρίως λόγους:

•    Το κυκλοφοριακό μοντέλο βασίζεται στην παραδοχή ότι εξαντλούνται κάθε φορά τα ανώτερα   επιτρεπόμενα   όρια    διοδίων,    πράγμα    το    οποίο    δε   συμβαίνει    στην πραγματικότητα (ειδικά, αν ληφθούν υπόψη οι ειδικές εκπτωτικές τιμολογήσεις).

•    Επίσης βασίζεται στην ακόλουθη παραδοχή σύνθεσης κυκλοφορίας : μοτοσυκλέτες 4,50% - Ε.Ι.Χ. 73% - φορτηγά 19% - λεωφορεία 3.50 %,   έναντι της καταγραφείσας κατανομής (προσεγγιστικά κατά μέσον όρο για τα έτη 2004 - 2009), αντίστοιχα : 4,5% - 86,0 % - 7,5 % - 2% , Διαπιστώνεται, δηλαδή, ότι ο πραγματικός φόρτος των φορτηγών (που καταβάλλουν και τα υψηλότερα διόδια) φθίνει μόλις στο 40% περίπου του προβλεπόμενου.

4: Ως συνέπεια των προαναφερομένων το σύνολο των μέχρι το τέλος του 2009 πραγματοποιηθέντων εσόδων, ανέρχεται σε 233,5 εκατ. ευρώ περίπου, έναντι προβλεπομένων εσόδων 247,5 εκατ. ευρώ περίπου,(ήτοι μειωμένα σε ποσοστό 5,5%).

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ