Είναι κοινή η διαπίστωση ότι το εξεταστικό σύστημα έχει δημιουργήσει σοβαρές στρεβλώσεις στη μορφωτική λειτουργία του Λυκείου κι έχει διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση. Η αποδέσμευση του Λυκείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι το βασικό ζητούμενο.
Αλλαγές όπως η μείωση των εξεταζομένων μαθημάτων ήταν επιβεβλημένες ως άμεσο μέτρο όπως είχαμε τονίσει από την εφαρμογή της μεταρρύθμισης Αρσένη το 97-98. Η ριζική αντιμετώπιση των προβλημάτων απαιτεί την κατάργηση των εξετάσεων και στη Γ΄ Λυκείου και την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρέπει μέσα από δημόσιο διάλογο να επιταχυνθούν οι αναγκαίες και ώριμες αλλαγές, ενταγμένες σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, ώστε να μην προκαλούν συνεχείς αναστατώσεις και αδικίες.
Ο ΣΥΝ έχει διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις:
Οι συγκεκριμένες αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας αμβλύνουν κάποια οξυμένα προβλήματα του εξεταστικού συστήματος που είχαν επισημανθεί από τους φορείς της εκπαίδευσης αλλά και τον ΣΥΝ, χωρίς να αποτελούν ριζική απάντηση στα προβλήματα.
To Γραφείο Τύπου