Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
13/05/2010

Δήλωση Θ.Δρίτσα & Παν.Λαφαζάνη με αφορμή την παράδοση του πορίσματος της επιτροπής Ανωμερίτη για την άρση του καμποτάζ και την ενίσχυση της κρουαζιέρας

Η ανακοίνωση του Πρωθυπουργού (21/4) για την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και το περιεχόμενο του πορίσματος της Επιτροπής Ανωμερίτη για το ίδιο θέμα, γέννησε έντονες και δικαιολογημένες αντιδράσεις από τους έλληνες ναυτικούς, την Π.Ν.Ο. και όλα τα ναυτεργατικά σωματεία σχετικά με τον υπαρκτό κίνδυνο απώλειας εκατοντάδων θέσεων εργασίας. Σε έναν κλάδο ο οποίος χαρακτηρίζεται διεθνώς από τη συγκέντρωση της προσφοράς υπηρεσιών κρουαζιέρας σε μικρό αριθμό εταιρειών, οι οποίες με τη σειρά τους στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην φθηνή και ανασφάλιστη εργασία, είναι σαφές ότι η παροχή της δυνατότητας σε πλοία με σημαία «ευκαιρίας» να χρησιμοποιούν ελληνικά λιμάνια ως λιμάνια αφετηρίας και τελικού προορισμού θα μειώσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου καθώς και τη ζήτηση για ελληνικά πληρώματα και θα τα οδηγήσει  σε μεγαλύτερη περιθωριοποίηση.

Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι η επιλογή της απελευθέρωσης της αγοράς και της παραχώρησης λιμενικών υποδομών θα έχει πολλαπλά οφέλη για τη χώρα είναι γενικοί και αβάσιμοι, αφού δεν αποτελούν προϊόν μίας σοβαρής ανάλυσης κόστους – οφέλους η οποία θα έπρεπε να έχει προηγηθεί. Χαρακτηριστική άλλωστε είναι η αναφορά του πορίσματος για την αδυναμία της Επιτροπής να ελέγξει τα κατατεθέντα οικονομικά στοιχεία λόγω χρονικού περιορισμού. Οι πιέσεις επιχειρηματικών συμφερόντων και οι «ανέξοδοι» και υπερφίαλοι ισχυρισμοί τους για τα οφέλη που θα προκύψουν δεν μπορεί να αποτελούν το κριτήριο της κυβέρνησης προκειμένου να προχωρήσει σε αποφάσεις με σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. 

Αυτό που στην πραγματικότητα ετοιμάζει η Κυβέρνηση μέσω των σχεδίων της ΟΛΠ Α.Ε. είναι μια νέα παραχώρηση δημόσιων υποδομών και πλούτου σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Για μια ακόμα φορά θα μιλήσουν για «επενδύσεις» και για «ανάπτυξη». Όλα όμως δείχνουν ότι σχεδιάζεται εκ νέου ξεπούλημα, σε βάρος της εθνικής οικονομίας και σε βάρος τω αναγκών και συμφερόντων των εργαζομένων. Ας μας αποδείξουν με στοιχεία ποια οφέλη θα προκύψουν από τις επιλογές τους και ποιοι θα ωφεληθούν.

Δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στους αγώνες των ελλήνων ναυτικών για την προάσπιση του δικαιώματος τους στην εργασία και καλούμε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε επιλογές που αγνοούν:

-    τα τεράστια προβλήματα που θα προσθέσει η υλοποίηση των σχεδιασμών της στην ανεργία εκατοντάδων ναυτικών και στη ζημιά που θα υποστεί η εθνική οικονομία και η ελληνική ναυτιλία από τη μείωση αυτών των θέσεων εργασίας. Με τι θα ισοζυγιστεί για παράδειγμα η περαιτέρω αύξηση των ελλειμμάτων του ΝΑΤ; Πόσο θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός από την εισφοροαπαλλαγή των εφοπλιστών που θα επιχειρηθεί με την κάλυψη από τον υπό ίδρυση ΟΑΕΝ των ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών υπέρ ΝΑΤ, όπως προτείνει η Επιτροπή Ανωμερίτη;

- το γεγονός ότι με αυτή την απόφαση της σε μεταγενέστερο χρόνο «ανοίγει» τον δρόμο για αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης των ναυτικών και σε άλλους τομείς της ναυτιλιακής δραστηριότητας, όπως στην περίπτωση των πλοίων που εκτελούν τις γραμμές σύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας καθώς και στο χώρο της ακτοπλοΐας, θέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτικών.

- την επιτακτική ανάγκη να στηριχτεί η ανάπτυξη της χώρας και η έξοδός της   από την καπιταλιστική κρίση στην εξασφάλιση της εργασίας και στην ενίσχυση των δημοσίων επενδύσεων

To Γραφείο Τύπου