Χρόνια τώρα οι μαθητές υποψήφιοι των πανελλαδικών από την επαρχία αναγκάζονται να μετακινούνται στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα (ξένες γλώσσες, σχέδιο, μουσική), επειδή τα μαθήματα αυτά (εκτός των Αγγλικών) εξετάζονται μόνο σʼ αυτές τις δύο πόλεις. Από το Ηράκλειο, για τη φετινή εξεταστική περίοδο, περίπου 500 μαθητές θα αναγκαστούν να μετακινηθούν στην Αθήνα.
Το γεγονός αυτό επιφέρει ψυχολογική αναστάτωση και οικονομική επιβάρυνση τόσο στους μαθητές όσο και στις οικογένειές τους και σε καμία περίπτωση δε συνάδει με τις διακηρύξεις του Υπουργείου προς όλες τις κατευθύνσεις με το σλόγκαν: «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ».
Πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να μην υποχρεώνονται οι μαθητές υποψήφιοι να μετακινούνται, αλλά να λειτουργούν εξεταστικά κέντρα και για τα ειδικά μαθήματα ανά νομό ή τουλάχιστον ανά εκπαιδευτική περιφέρεια.
Επειδή δε είναι δυνατόν η Πολιτεία να κωφεύει και με τη διαιώνιση αυτής της κατάστασης να στερεί από μαθητές τη δυνατότητα συμμετοχής σε καθοριστικές, για την πορεία τους στη ζωή, διαδικασίες
Επειδή η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό, όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε αυτό και όχι η αδιαφορία του κράτους να τους χωρίζει σε δύο ταχύτητες
Ερωτάται η κ. Υπουργός
1. Τι μέτρα θα λάβετε ώστε να παύσει να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση και οι μαθητές να αντιμετωπίζονται ισότιμα σε όλη την Ελλάδα;
2. Είναι στις προθέσεις σας η λειτουργία εξεταστικών κέντρων και για τα ειδικά μαθήματα ανά νομό ή τουλάχιστον ανά εκπαιδευτική περιφέρεια ώστε να μην υποχρεώνονται οι μαθητές υποψήφιοι να μετακινούνται και να μην υποβάλλονται σε ανάλογη ψυχολογική και οικονομική επιβάρυνση;
3. Ιδιαίτερα για τη φετινή χρονιά, δεδομένης και της οικονομικής δυσπραγίας, εξετάζετε από εσάς το ενδεχόμενο της οικονομικής τουλάχιστον διευκόλυνσης των υποψηφίων μαθητών ώστε όσα παιδιά έχουν δηλώσει τα ειδικά μαθήματα να μπορέσουν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις;
Ο ερωτών Βουλευτής
Μιχάλης Κριτσωτάκης