Ευρύτατο σχέδιο γενικής εκποίησης και διάλυσης σε ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο πλούτο και τις δημόσιες επιχειρήσεις ανακοίνωσε η κυβέρνηση, μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στις 03/06/2010.
Αναλυτικά, σε ότι αφορά τον ΟΣΕ, ανακοινώθηκε κατάργηση δρομολογίων, διεταιρικές συμβάσεις για το κόστος προμηθειών και συντήρησης, πώληση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας και των άλλων περιουσιακών του στοιχείων, παραχώρηση των εμπορευματικών σταθμών (Θριάσιο, Θεσσαλονίκη) καθώς και πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή, με την εκχώρηση του μάνατζμεντ.
Για τους εργαζόμενους προβλέπονται απολύσεις, μετατάξεις, εργασιακές διαθεσιμότητες, ημιαπασχόληση, μικρότερες αποδοχές, διάλυση εργασιακών σχέσεων, κατάργηση θέσεων εργασίας, κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων και κατʼ επέκταση οικονομική καταστροφή των ασφαλιστικών ταμείων.
Όπως δήλωσε ο κ. Υπουργός Υποδομών αυτό το πρόγραμμα δήθεν εξυγίανσης, ξεπουλήματος ουσιαστικά, του ΟΣΕ θα προχωρήσει τον Ιούνιο του 2010.
Επειδή αυτό το σχέδιο οδηγεί στη διάλυση του ΟΣΕ και εντάσσεται στα σχέδια της κυβέρνησης για ξεπούλημα του οργανισμού, ενώ η χώρα έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
Ερωτώνται ο κ.κ. Υπουργοί:
1. Προτίθεται η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, να αλλάξει τις αποφάσεις της για τον ΟΣΕ και να ακυρώσει τα σχέδια εκποίησης-διάλυσης του Οργανισμού, που αποτελούσαν και επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης για τον ΟΣΕ;
2. Σκοπεύουν να περιφρουρήσουν το μέλλον του ΟΣΕ, ως δημόσιας επιχείρησης και να προχωρήσουν στη σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων, προς όφελος των εργαζομένων στον οργανισμό και του κοινωνικού συνόλου της χώρας;
Ο ερωτών βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης