Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
23/06/2010

«Η δυνατότητα μετακίνησης είναι κοινωνικό δικαίωμα» ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΙΩΤΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Με αφορμή την επικείμενη πολλοστή αύξηση των διοδίων από την ανάδοχο εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» και την απάντηση που έδωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, σε ερώτηση που είχαν καταθέσει οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου και Τάσος Κουράκης, η βουλευτής Λάρισας Η. Διώτη, έκανε το εξής σχόλιο:

«Μάλλον το υπουργείο προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις αλλά και να υποβαθμίσει τη νοημοσύνη κάθε νοήμονος πολίτη, όταν σε απάντηση που μας έδωσε μόλις πριν τρεις ημέρες σχετικά με τη στάση της εταιρίας απέναντι στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου, ισχυριζόταν ότι “στόχος του Υπουργείου είναι η μείωση της τελικής τιμής των διοδίων προς όφελος των χρηστών, η οποία θα επιτευχθεί με την επανεξέταση της αντίστοιχης μείωσης του ποσοστού των εισπράξεων υπέρ του Δημοσίου”. Σήμερα, όλοι είχαμε την ευκαιρία να ξαφνιαστούμε δυσάρεστα με την κίνηση της εταιρίας, σε μια περίοδο που τα οικονομικά των πολιτών είναι καταρρακωμένα, να αυξήσει κι άλλο την τιμή των διοδίων τελών, λόγω της επικείμενης αύξησης του ΦΠΑ από 21 σε 23%. Δεν φτάνει που πληρώνουμε χαράτσια για δρόμους που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, για έργα που “θα” γίνουν, για βελτιώσεις δρόμων που “θα” γίνουν, η εταιρία, σχεδόν ληστρικά αναπροσαρμόζει διαρκώς προς τα πάνω τις τιμές διέλευσης.

Ο υφυπουργός στην ίδια απάντηση υποστηρίζει ότι “το ύψος του διοδίου τέλους ανά κατηγορία οχήματος έχει καθοριστεί από τις Συμβάσεις των έργων παραχώρησης και τυχόν αυθαιρεσία και παράνομη συμπεριφορά τόσο της παραχωρησιούχου εταιρίας όσο και των χρηστών, υπόκειται σε έλεγχο των αρμοδίων Αρχών”. Αυτό που δε μας έχει πει το υπουργείο, είναι με τη νομιμοποίηση ποιανού φορέα, η εταιρία έχει προχωρήσει τρεις φορές μέσα στο 2010 (στις 8 και 15 Μαρτίου και από 1η Ιουλίου) σε αυξήσεις, ενώ αυτό που ίσως ξεχνάει είναι ότι στο ενδιάμεσο διάστημα, έχουν παραδοθεί κι άλλοι σταθμοί, οπότε ανεβαίνει κι άλλο το κόστος για τους οδηγούς. Η κυβέρνηση έχει δώσει γη και ύδωρ στους μεγαλοεργολάβους, ξεπουλάει τώρα και τον ΟΣΕ και έπονται κι άλλα. Εμείς, ως ΣΥΡΙΖΑ, εξαρχής το διακηρύξαμε και δε θα παύσουμε να το διακηρύσσουμε σε όλους τους τόνους και να αγωνιζόμαστε γιʼ αυτό, ότι η δυνατότητα μετακίνησης είναι κοινωνικό δικαίωμα που δεν πρέπει να εξαρτάται από την οικονομική κατάσταση του πολίτη γιατί αποτελεί προϋπόθεση συμμετοχής στη κοινωνική ζωή, την εργασία, την εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Δεν μπορεί να κοστολογείται ούτε μπορεί να υπόκειται στις αναπροσαρμογές του ΦΠΑ».