Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των μελών της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής από την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, για το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου «Για την ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης», ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης, επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η βασική φιλοσοφία του σχεδίου νόμου σκοπεύει να εναρμονίσει την εκπαιδευτική διαδικασία στις απαιτήσεις της αγοράς, ανοίγοντας το δρόμο για τη γενίκευση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και την πλήρη αποδόμηση της σταθερής και μόνιμης εργασίας. Το σχέδιο νόμου εντάσσεται στο πλαίσιο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της κυβέρνησης, που χρησιμοποιεί ως ιδεολόγημα τη δια βίου εκπαίδευση προκειμένου να καλύπτει την πολιτική επιλογή της να προσαρμόζεται στις επιλογές της αγοράς εργασίας, αλλά και να συγκαλύπτει τα διαρκώς αυξανόμενα ποσοστά της ανεργίας.
Ως ΣΥΡΙΖΑ εντοπίζουμε ότι είναι άλλο πράγμα η δια βίου εκπαίδευση που αφορά τις δεξιότητες, την κατάρτιση που παρέχονται σε εκπαιδευόμενους και άλλο η δια βίου παιδεία που αφορά στη νοητική και ψυχική καλλιέργεια των πολιτών και ότι αυτά τα δύο δεν μπορεί να ταυτίζονται για να εξωραϊστούν αγοραίες πολιτικές επιλογές. Οι δεξιότητες δε που προσφέρει μια κατάρτιση δίχως στέρεο επιστημονικό υπόβαθρο, απαξιώνονται γρήγορα από την εξέλιξη και μόνο της τεχνολογίας.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που μας δώσατε ο κάθε Δήμος θα καταρτίζει τοπικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης. Αυτό μας βρίσκει αντίθετους γιατί έτσι δημιουργείται εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων δηλαδή εκπαίδευση ανισοτήτων.
Με αυτό το σχέδιο νόμου φεύγουμε από την έννοια – κεκτημένο του ενιαίου πτυχίου για όλους τους αποφοίτους μιας σχολής, που τους εξασφαλίζει συλλογικά δικαιώματα, όταν βγουν στην εργασία και πάμε στην έννοια του ατομικού πτυχίου ως άθροισμα «πιστωτικών μονάδων» (credits), που γκρεμίζει κάθε συλλογικό εργασιακό δικαίωμα. Διαρκής και αέναος στόχος των αποφοίτων θα είναι η λεγόμενη «πιστοποίηση» η οποία θα αποτελεί ισόβια επιδίωξη προκειμένου να μην χάσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα».