Η κυβέρνηση - όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα - ετοιμάζεται να καταθέσει τις επόμενες ημέρες, νομοσχέδιο για τη λεγόμενη «εξυγίανση» του ΟΣΕ. Με βάση όσα έχουν γραφτεί, το πραγματικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου θα αφορά στη διαγραφή χρεών ώστε τα κερδοφόρα τμήματα που θα ιδιωτικοποιηθούν να είναι χωρίς «βάρη» για τους ιδιώτες, θα ανοίγει το δρόμο για εκποίηση (εμπορική αξιοποίηση όπως αναφέρεται) της ακίνητης περιουσίας του, θα προβλέπει τη δυνατότητα κατάργησης «ζημιογόνων» δρομολογίων και ακόμη την κατάργηση κάθε είδους μειωμένων τιμολογίων.
Η κυβέρνηση, αφού έλαβε πρόσφατα τα εύσημα από το ΔΝΤ, προχωρά με νέες ρυθμίσεις - σαν αυτές στον ΟΣΕ - που κινούνται στον ίδιο μονόδρομο της συμφωνίας με την Τρόικα.
Με τα μέτρα που σχεδιάζει να πάρει για την επιχείρηση, για τους εργαζόμενους, για τα «ζημιογόνα» δρομολόγια και τα εισιτήρια, υλοποιεί πρωτοφανείς αντεργατικούς και αντικοινωνικούς σχεδιασμούς σε βάρος του ΟΣΕ, των εργαζομένων και των επιβατών μικρομεσαίων εισοδημάτων που χρησιμοποιούν τον ΟΣΕ.
Η κυβέρνηση συνεχίζοντας την ίδια αδιέξοδη νεοφιλελεύθερη πολιτική προχωρά στο ξεπούλημα των κερδοφόρων τμημάτων του ΟΣΕ και της ακίνητης περιουσίας με πρόφαση τα χρέη του ΟΣΕ που στην πραγματικότητα είναι οφειλές του κράτους στον ΟΣΕ και οι επιπτώσεις κακοδιοίκησης και σκανδάλων των κυβερνήσεων και διοικήσεων της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στον ΟΣΕ.
Μια επιχείρηση που την κράτησαν υποβαθμισμένη για χρόνια οι δυνάμεις του δικομματισμού, σήμερα κυριολεκτικά τη διαλύουν, ενώ από τη φύση της είναι μια δημόσια επιχείρηση που θα μπορούσε, ειδικά στις σημερινές δύσκολές συνθήκες, να αποτελέσει βασικό μοχλό στην εξυπηρέτηση της ανάπτυξης και του κοινωνικού συνόλου. Ταυτόχρονα, είναι ένα μαζικό μέσο μεταφοράς φιλικό προς το περιβάλλον.
Η κυβέρνηση, με την πολιτική της στις δημόσιες και κοινωφελείς επιχειρήσεις, υπονομεύει τη βιώσιμη ανάπτυξη, ενώ, σύμφωνα με νομικούς επιστήμονες, η πολιτική εκποίησης και ιδιωτικοποιήσεων υπερβαίνει τα όρια συνταγματικότητας.
Ένα κράτος χρειάζεται τη δημόσια περιουσία για την άσκηση κοινωνικής, αναπτυξιακής και περιβαλλοντικής πολιτικής. Ο ΣΥΝ και ο ΣΥΡΙΖΑ θα αγωνιστούν για ενιαίο, 100% δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ, που θα υπηρετεί τον ελληνικό λαό, το περιβάλλον και την ανάπτυξη της χώρας.