Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
21/07/2010

Ερώτηση Π.Λαφαζάνη: Αντισυνταγματική και ακραία αντεργατική η μεταχείριση των υπαλλήλων της Σχολής Επιμόρφωσης Υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών (Σ.Ε.Υ.Υ.Ο), με όχημα την απαράδεκτη κατάργηση της Σχολής

Προς τους Υπουργούς Οικονομικών - Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Με το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης «Κατάργηση, συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών και φορέων του δημοσίου τομέα», εκτός των άλλων, καταργείται η Σχολή Επιμόρφωσης Υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών (Σ.Ε.Υ.Υ.Ο) ως ΝΠΔΔ και απορροφάται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Ως γνωστόν, η ΣΕΥΥΟ είναι ένας από τους πιο χρήσιμους και κομβικούς φορείς του Υπουργείου Οικονομικών καθώς έχει επιφορτιστεί με την επιμόρφωση των χιλιάδων υπαλλήλων του εν λόγω Υπουργείου.

Εκτός όμως από την απαράδεκτη κατάργηση της ΣΕΥΥΟ - και την διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση της επιμόρφωσης των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών- εκείνο που κυριολεκτικά σοκάρει είναι η πρωτοφανής μεταχείριση που επιφυλάσσει το σχέδιο νόμου για τους 27 διοικητικούς  υπαλλήλους της σχολής(διότι οι εκπαιδευτές της ΣΕΥΥΟ είναι μόνιμοι υπάλληλοι άλλων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών καθώς και άλλων Υπουργείων) : επιβάλλεται η αναγκαστική μετάταξή τους (άρθρο 3 παρ.2β) από το Υπουργείο Οικονομικών στο Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς και η βλαπτική μείωση των αποδοχών τους (άρθρο 6, παρ. 10).

Ι    στορικά, στο Ελληνικό Δημόσιο, δεν έχει υπάρξει ανάλογη  αυταρχική συμπεριφορά από την κυβερνητική πλευρά, καθώς αφενός οι μετατάξεις γίνονται με την συναίνεση των εργαζομένων και αφετέρου λαμβάνεται πάντοτε πρόνοια για την μη βλαπτική μείωση των αποδοχών των μετατασσόμενων υπαλλήλων. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση των 27 υπαλλήλων η μείωση των αποδοχών τους θα ξεπεράσει, σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και το 30%! Κι αυτό συμβαίνει τη στιγμή που αποτελεί πάγια τακτική στο δημόσιο, όταν γίνονται μετατάξεις, το να εξακολουθούν οι εργαζόμενοι να δικαιούνται τα ειδικά επιδόματα-παροχές της θέσης προέλευσής τους(π.χ στον νόμο «Καλλικράτη» οι μετατασσόμενοι υπάλληλοι διατηρούν τις αποδοχές της προηγούμενης θέσης τους).     

Επιπλέον, αξίζει να τονιστεί ότι και οι 3 ομοσπονδίες του Υπουργείου Οικονομικών (ΠΟΕ-ΔΟΥ, ΟΣΥΟ, ΟΤΥΕ) με κοινό έγγραφό τους ζητούν την παραμονή της Σχολής στο Υπουργείο και αν μη τι άλλο την παραμονή των υπαλλήλων της ΣΕΥΥΟ στο Υπουργείο που πλήττεται από δραματική υποστελέχωση.

Επειδή η μεταχείριση των εργαζομένων της ΣΕΥΥΟ από την κυβέρνηση είναι καθʼ   όλα απαράδεκτη και πραξικοπηματική και ανατρέπει πλήρως τη ζωή τους. 

Επειδή η ΣΕΥΥΟ αποτελεί έναν από τους πιο παραγωγικούς φορείς του Υπουργείου Οικονομικών, του οποίου η κατάργηση -σε μια συγκυρία μάλιστα ιδιαίτερα κρίσιμη για την εκτέλεση του προϋπολογισμού- θα υπονομεύσει την επιμόρφωση των υπαλλήλων του ίδιου του Υπουργείου.

                                      Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:

1.    Σκοπεύουν να αποσύρουν τις απαράδεκτες διατάξεις του σχεδίου νόμου «Κατάργηση, συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών και φορέων του δημοσίου τομέα», οι οποίες επιβάλλουν την αναγκαστική μετάταξη των υπαλλήλων της ΣΕΥΥΟ και τη βλαπτική μείωση των αποδοχών τους; Για ποιο λόγο δεν μετατρέπουν την ΣΕΥΥΟ σε υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου Οικονομικών, όπως άλλωστε ζητούν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της Σχολής; Σε κάθε περίπτωση πάντως, για ποιο λόγο οι 27 διοικητικοί υπάλληλοι της ΣΕΥΥΟ, αντί να μετατάσσονται δυσμενώς, δεν παραμένουν στο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο λόγω της δραματικής υποστελέχωσής του, έχει τεράστιες ανάγκες σε προσωπικό;

2.    Σχεδιάζουν να παραχωρήσουν την επιμόρφωση των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών σε ιδιωτικές εταιρείες, με δεδομένο ότι - όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο κ. Υπουργός Οικονομικών, κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στις 05.07.2010 - έχει ήδη ξεκινήσει στο εν λόγω Υπουργείο η δραστηριοποίηση ελεγκτικών εταιρειών; Στις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τις ως άνω εταιρείες υπάρχουν σχετικοί όροι;

3.    Σκοπεύει η κυβέρνηση να λάβει  υπόψη της την σχετική γνωμοδότηση του καθηγητή του Δημοσίου Δικαίου κυρίου Σωτήρη Λύτρα, νυν γενικού γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου, ο οποίος σε ανάλογη υπόθεση το 2001 – που αφορούσε μηχανικούς δημοσίους υπαλλήλους-  είχε αποφανθεί ξεκάθαρα ότι οι αναγκαστικές μετατάξεις των δημοσίων υπαλλήλων είναι αντισυνταγματικές, καθώς αντίκεινται στο άρθρο 103, παράγραφος 4 του Συντάγματος;

Ο ερωτών βουλευτής

Λαφαζάνης Παναγιώτης