Τις μέρες αυτές, σύμφωνα με πληροφορίες και δημοσιεύματα του τύπου, προβλέπεται να εισέλθει στην τελική ευθεία η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης, της Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS) και της Abu Dhabi Mar (ADM) για τη μεταβίβαση του 75,1% των μετοχών του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά από την πρώτη (TKMS) στη δεύτερη (ADM) καθώς και τους όρους κάτω από τους οποίους θα γίνει αυτή η μεταβίβαση και τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες και δημοσιεύματα του τύπου, η ως άνω συμφωνία-πλαίσιο για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην ADM θα προβλέπει τον απαράδεκτο κατατεμαχισμό του Ναυπηγείου σε δύο ανεξάρτητες μονάδες, μια που θα δραστηριοποιείται στον τομέα των στρατιωτικών παραγγελιών και την άλλη που θα ασχολείται με το εμπορικό κομμάτι, ενώ άλλες δραστηριότητες θα οδηγηθούν σε οριστικό κλείσιμο!
Η συμφωνία-πλαίσιο, επίσης, θα περιλαμβάνει και θα συγκεκριμενοποιεί τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης να προσφέρει δεύτερη παχυλότατη προίκα στο νέο όμιλο ADM-TKMS, η οποία, πάντα κατά τις ίδιες πληροφορίες, φέρεται, μεταξύ άλλων, να αποτελείται από την αναβάθμιση των 4 φρεγατών MEKO 200 (γερμανικής σχεδίασης και συμπαραγωγής), την κατασκευή 4 κορβετών, την ανάθεση μεγάλου ποσοστού έργου από την κατασκευή των γαλλικών φρεγατών FREMM αλλά και την ανάθεση της συντήρησης πλοίων και υποβρυχίων του στόλου μας για τα επόμενα χρόνια.
Αν όλα τα παραπάνω έχουν βάση, τότε προκύπτει τεράστιο ζήτημα χαριστικής πολιτικής με γιγάντιες κατʼ ανάθεση νέες παραγγελίες και πανάκριβες συντηρήσεις του στόλου μας σε όφελος της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας και της ADM, η οποία θα έχει τεράστιο κόστος για το δημόσιο και τον ελληνικό λαό, ενώ από την άλλη δεν θα υπάρχει καν κάποια θετική επίπτωση στη φθίνουσα παραγωγική βάση της χώρας αλλά ούτε εξασφάλιση και διεύρυνση του αριθμού των απασχολουμένων.
Ταυτόχρονα, καταγγέλλουμε εκ νέου και με τον πλέον έντονο τρόπο, τη μακρόχρονη σκανδαλώδη μεθόδευση, η οποία τελικά οδήγησε και σε τυπική ΠΤΩΧΕΥΣΗ τη λεγόμενη «Εταιρεία Τροχαίου Υλικού», με συνέπεια να παρατείνεται και να επιδεινώνεται η απίστευτη τραγωδία των 160 εκεί εργαζομένων, που έχουν να πάρουν, κάτω από τα αδιάφορα και συνένοχα βλέμματα της κυβέρνηση, μισθό από την 1η Μαϊου 2009!
Επειδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν κρίσιμη, στρατηγικής σημασίας, παραγωγική μονάδα της χώρας.
Επειδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αντί να οδηγούνται στον τεμαχισμό, την υποβάθμιση και τη χαριστική παράδοση σε ξένα συμφέροντα, έχουν ανάγκη από στήριξη, ανασυγκρότηση και αναβάθμιση ως ενιαίας, δημόσιας επιχείρησης, με διασφάλιση και διεύρυνση των θέσεων απασχόλησης, στο πλαίσιο μιας εθνικής ναυπηγικής στρατηγικής.
Επειδή η στήριξη, ανασυγκρότηση και αναβάθμιση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι έργο εθνικών διαστάσεων που συνδέεται με την ανακοπή της παραγωγικής διάλυσης της χώρας, θεμελιώδους αιτίας για τη σημερινή οικονομική κρίση της πατρίδας μας.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί και η κα Υπουργός:
1. Σκοπεύουν να κατατμήσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε δύο ανεξάρτητες εταιρείες με εμπορική και στρατιωτική δραστηριότητα; Αν ναι, ποιος επιχειρησιακός, ορθολογικός και αναπτυξιακός σχεδιασμός επιβάλλει ένα τέτοιο προσανατολισμό; Με ποια στελέχωση, ποιο προσωπικό και ποια προοπτική θα λειτουργήσει η μονάδα που θα ασκεί εμπορική δραστηριότητα; Θα μεταφερθούν σε αυτή εργαζόμενοι του σημερινού Ναυπηγείου Σκαραμαγκά; Γιατί η κυβέρνηση δεν αντιστέκεται στις παράλογες και στην ουσία αυθαίρετες απαιτήσεις της Ε.Ε.; Γιατί η κυβέρνηση δεν επιμένει στην ενιαία, αναβαθμισμένη λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, συμπεριλαμβανομένων της εμπορικής δραστηριότητας και του τροχαίου υλικού, με ένα κοινό σχέδιο ανασυγκρότησης και αναπτυξιακής προοπτικής;
2. Είναι έτοιμη η κυβέρνηση να εγκρίνει την απαράδεκτη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Thyssen Krupp στην Abu Dhabi Mar (ADM); Αν ναι, με ποιους όρους; Ισχύουν οι πληροφορίες για την «προίκα» φρεγατών MEKO και FREMM, κορβετών, συντήρηση πλοίων και υποβρυχίων κλπ προς την ADM, που αναφέρονται στην ερώτησή μου; Τι ακριβώς σχεδιάζεται; Τι θα γίνει με το προσωπικό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αν υλοποιηθεί η εν λόγω μεταβίβαση; Θα διασφαλιστούν πλήρως και απολύτως όλες οι θέσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένων και των θέσεων των εργαζομένων στο τροχαίο υλικό; Θα διασφαλιστούν μαζί με τις θέσεις απασχόλησης και τα μισθολογικά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα όλων των εργαζομένων στο Ναυπηγείο;
3. Γιατί η κυβέρνηση, αντί του τεμαχισμού και μιας νέας απαράδεκτης μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε ιδιοτελή κερδοσκοπικά ιδιωτικά συμφέροντα, και μάλιστα με όρους επιζήμιους για το δημόσιο συμφέρον, δεν προβαίνει στην εθνικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ως ενιαίας δημόσιας επιχείρησης, στο πλαίσιο χάραξης μιας εθνικής ναυπηγικής πολιτικής και μιας νέας παραγωγικής ανάπτυξης της χώρας;
4. Σκοπεύουν να προχωρήσουν σε ενέργειες για την άμεση απόδοση των δεδουλευμένων στους 160 εργαζόμενους στο τροχαίο υλικό, οι οποίοι αντιμετωπίζουν καταστάσεις έσχατης εξαθλίωσης; Σκοπεύουν να αναγνωρίσουν τους εργαζόμενους στο τροχαίο υλικό ως εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (όπως πράγματι είναι), οι οποίοι θα αμείβονται από το Ναυπηγείο και θα έχουν τις ίδιες απολαβές και τα ίδια εργασιακά δικαιώματα με τους άλλους εργαζόμενους στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά;
5. Σχεδιάζεται να ενταχθούν/μεταβιβασθούν στο υπό διαμόρφωση όμιλο ADM-TKMS και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Σύρου; Αν υπάρχει μια τέτοια απαράδεκτη κυβερνητική πρόθεση για ένα «ιδιωτικό μονοπώλιο» στο χώρο των στρατιωτικών παραγγελιών, πως θα λειτουργήσει αυτό το σχήμα και τι θα γίνει με τις θέσεις απασχόλησης, τα δικαιώματα και το μέλλον των εργαζομένων στα υπό συγχώνευση Ναυπηγεία; Γιατί η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει μια υπό δημόσιο έλεγχο εθνική ναυπηγική πολιτική για όλα τα ναυπηγεία, χωρίς ανταγωνισμούς αλλά με συνεργασία, καταμερισμό και ενιαίο εθνικό σχεδιασμό ανάμεσά τους, με διασφάλιση και διεύρυνση των θέσεων απασχόλησης;
6. Πως θα αντιμετωπίσουν, σε περίπτωση παράδοσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην ADM με τους απαράδεκτους όρους που αναγράφονται στην ερώτηση, τη λειτουργία του Ναυστάθμου Σαλαμίνας ως μονάδας υποστήριξης του στόλου και κυρίως τις θέσεις εργασίας και το μέλλον των εργαζομένων στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας;
Ο καταθέτων βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης