Για μια ακόμη φορά, η κυβέρνηση συνολικά και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) ειδικότερα, σε μια λογική «αποφασίζουμε και διατάσσουμε», διαψεύδοντας στην πράξη τις κενού περιεχομένου εξαγγελίες τους για ανοικτές διαβουλεύσεις με την κοινωνία και συμμετοχική δημοκρατία, το ΥΠΟΜΕΔΙ έβαλε τους μελετητές του να προχωρήσουν στην οριοθέτηση και χάραξη του δρόμου που θα παρακάμπτει το σημερινό Δήμο Νίκαιας, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις παρατηρήσεις που τους έκανε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας από κοινού με τη Δημοτική Αρχή τον περασμένο Φεβρουάριο, οπότε και οι τρεις πλευρές είχαν σχετική διαβούλευση.
Όπως αναφέρει και σχετικό υπόμνημα του δημάρχου Νίκαιας, με το αριθμ. 6863/7-12-2009 έγγραφο του Δ. Νίκαιας, είχαν διατυπωθεί οι ενστάσεις τόσο της Δ.Α. όσο και της τοπικής κοινωνίας στα προβλεπόμενα της αναγνωριστικής μελέτης για τη βελτίωση της Εθνικής Οδού Λάρισας-Φαρσάλων και συγκεκριμένα στον τρόπο που προβλεπόταν η σύνδεσή της με την Π.Α.Θ.Ε (στο ύψος του Δημοτικού Διαμερίσματος [Δ.Δ.] Νίκαιας) και στην απόσταση διέλευσή της από τους οικισμούς των Δ.Δ. Νίκαιας, Νέων Καρυών και Ζαππείου, καταθέτοντας ταυτόχρονα και την δική τους άποψη.
Σήμερα, που το υπουργείο ξεκίνησε εργασίες «αποτύπωσης ζώνης», σύμφωνα με την εκπονηθείσα τελικά προμελέτη, που αγνόησε όλες τις ενστάσεις, η πορεία του έργου συγκρούεται με την ίδια την κοινή λογική. Κι αυτό, διότι ο επιλεχθείς τρόπος σύνδεσης αποκλείει τελείως την οικιστική ανάπτυξη του οικισμού της Νίκαιας προς τη δυτική πλευρά. Συνάμα, η τοποθέτηση της παρακαμπτηρίου οδού στις παρυφές κυριολεκτικά των προαναφερόμενων οικισμών, με την προσδοκώμενη ανάπτυξη και δόμηση, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα θα μετατρέψει -στην πράξη- το δρόμο από παρακαμπτήριο σε κύρια αστική οδική αρτηρία, η οποία θα περνά μάλιστα εντός των Δ.Δ. τα οποία σχεδιάστηκε να παρακάμπτει.
Επειδή δεν είναι δυνατόν να σχεδιάζονται έργα τόσο μεγάλης σημασίας για την περιοχή, ερήμην της τοπικής κοινωνίας και των φορέων, που και γνωρίζουν και έχουν άποψη σχετικά με τις ανάγκες της.
Επειδή στην προσπάθεια άρσης της απομόνωσης της επαρχίας Φαρσάλων, ενώ υπάρχει εναλλακτική λύση, καταδικάζεται μία περιοχή 6.540 κατοίκων, όπως είναι ο σημερινός δήμος Νίκαιας, ή να μην αναπτυχθεί ή να διακινδυνεύουν καθημερινά οι κάτοικοι από τη διέλευση οχημάτων.
Επειδή τα μεγάλα έργα υποδομής, σύμφωνα με τη λογική μας, θα πρέπει να εντάσσονται σε ένα μακρόπνοο, δημοκρατικά σχεδιασμένο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, που θα λαμβάνει υπόψη τη γνώμη των τοπικών αρμοδίων αρχών και της κοινωνίας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Είναι σε γνώση του ότι, παρά τις όποιες διαβουλεύσεις του υπουργείου με τη ΝΑΛ και το Δ. Νίκαιας, η παράκαμψη γίνεται με τα αρχικά σχέδια, στα οποία οι συνομιλητές του είχαν διαφωνήσει;
• Σκοπεύει να παρέμβει προκειμένου να αποφευχθεί η άστοχη επιλογή της συγκεκριμένης χάραξης, και το έργο να προχωρήσει, όπως έχουν υποδείξει η Δ.Α. Νίκαιας και η Ν.Α. Λάρισας, κατόπιν και της σύμφωνης γνώμης της τοπικής κοινωνίας;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ηρώ Διώτη