«Το ελληνικό κράτος και τα διυλιστήρια είναι αυτοί που αισχροκερδούν κυρίως σε βάρος του Έλληνα καταναλωτή», αυτό τονίζει σε δήλωσή του ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής δίνοντας ταυτόχρονα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν τις τιμές που ίσχυαν πριν μια βδομάδα (6/9/2010) στην Ελλάδα και στα άλλα κράτη μέλη για την αμόλυβδη (95) και το πετρέλαιο κίνησης πριν και μετά τους φόρους.
Η δήλωση του Ν. Χουντή έχει ως εξής:
«Το σημερινό πλαφόν τον τιμών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση θέλει να ρίξει στάχτη στα μάτια, αφού η μεγάλη αισχροκέρδεια γίνεται από το Ελληνικό κράτος που, με τους φόρους που επιβάλει έχει κάνει την αμόλυβδη βενζίνη να είναι η ακριβότερη σε όλη την Ευρώπη, αλλά και από τα διυλιστήρια που με παράνομες πρακτικές πωλούν υψηλότερα σε σύγκριση με τα διυλιστήρια της υπόλοιπης Ευρώπης».
Αυτό φαίνεται καθαρά από το δελτίο τιμών που ανακοινώνει κάθε βδομάδα η Γενική Διεύθυνση για την Ενέργεια της Κομισιόν
Στις 6/9/2010 η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα μαζί με τους φόρους και δασμούς ήταν η υψηλότερη της Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, η τιμή στην Ελλάδα ήταν 1482,00 ευρώ/1000 λίτρα ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης των 27 1326,82 (+ 11.6 %) Δεύτερη ακριβότερη η Ολλανδία 1477 και τρίτη η Μ. Βρετανία 1367 ενώ στον αντίποδα η φθηνότερες είναι η Βουλγαρία με 1,038, η Ισπανία 1163 και η Αυστρία 1190 ευρώ /1000 λίτρα. Επίσης στο πετρέλαιο κίνησης (συμπεριλαμβανομένων φόρων και δασμών), είμαστε 10 % ακριβότεροι στην Ευρώπη των 27.
Στις τιμές προ δασμών και φόρων που κατά κύριο λόγο απεικονίζουν τις τιμές που πωλούν τα διυλιστήρια, στις 6/9/2010 η τιμή στην Ελλάδα του πετρελαίου κίνησης ήταν πάλι η ακριβότερη στη Ευρώπη με 626.53 ευρώ/1000 λίτρα, έναντι 548,89 του μέσου όρου της Ευρώπης των 27, δηλαδή κατά 14 % ακριβότερή από τον μέσο όρο, με την Αυστρία να πωλεί μόλις 513 ευρώ/1000 λίτρα και την Ισπανία να πωλεί 525 ευρώ/1000 λίτρα!!!!
Όπως είναι προφανές, η Ελληνική κυβέρνηση, προσπαθεί να μεταθέσει τις δικές τις τεράστιες ευθύνες στις πλάτες των πρατηριούχων και μεταφορέων ενώ με εντολές του ΔΝΤ και της ΕΕ έχει αυξήσει τους φόρους στα καύσιμα το τελευταίο διάστημα πάνω από 40%. Την ίδια στιγμή δεν έχει θεσμοθετήσει ούτε καν τα μέτρα που προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού που αφορούν, μεταξύ άλλων, στον έλεγχο των αποθηκευτικών χώρων ενός καθεστώτος που επιτρέπει στα διυλιστήρια να συνεχίζουν μία παράνομη και ακραία κερδοσκοπική συμπεριφορά σε βάρος των ελλήνων καταναλωτών».
Αναλυτικά στοιχεία διαθέσιμα στον δικτυακό τόπο της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης
(6/9/2010) τις τιμές των καυσίμων με φόρους:
http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/doc/prices/bulletin_with_taxes/2010_09_06_with_taxes_1523.pdf(6/9/2010) τις τιμές των καυσίμων χωρίς φόρους:
http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/doc/prices/bulletin_without_taxes/2010_09_06_without_taxes_1523.pdf
To Γραφείο Τύπου