Μετά τον ΟΣΕ και τις αστικές συγκοινωνίες σχεδιάζει την παράδοση και των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ). στους ιδιώτες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» (13/09/2010), η κυβέρνηση προχωρά άμεσα -μέχρι τα τέλη Οκτώβρη- στην κατάθεση νομοσχεδίου, με το οποίο αφενός τίθενται οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στη χώρα μας και αφετέρου δίνεται το λάκτισμα για τη διάλυση και ξεπούλημα στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα των ΕΛΤΑ, υλοποιώντας έτσι τη δέσμευσή της απέναντι στην Τρόικα.
Η κυβέρνηση υλοποιεί ένα ευρύτατο σχέδιο γενικής εκποίησης και διάλυσης σε ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο πλούτο και τις δημόσιες επιχειρήσεις (ΕΛΤΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ κλπ), όπως εξʼ άλλου είχε ανακοινωθεί, μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στις 03/06/2010.
Το νομοσχέδιο, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα, περιλαμβάνει τα πιο εφιαλτικά σενάρια για τα ΕΛΤΑ και το κοινωνικό σύνολο.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου, σύμφωνα με το δημοσίευμα, προβλέπει για τα ΕΛΤΑ:
1. Παραχώρηση στους ιδιώτες του 39% των ΕΛΤΑ -χωρίς βέβαια να αποκλείεται αύριο η πλειοψηφική ιδιωτικοποίησή τους- μαζί με το management του οργανισμού και των θυγατρικών του. Μειώνεται δηλαδή η συμμετοχή του δημοσίου στα ΕΛΤΑ από 90% στο 51%. Και έπεται άμεσα η συνέχεια.
2. Συρρίκνωση του ταχυδρομικού δικτύου και εκχώρησή του στους ιδιώτες.
3. Δυνατότητα εκχώρησης της «καθολικής υπηρεσίας» και στους ιδιώτες.
4. Προώθηση νέας τιμολογιακής πολιτικής που θα περιλαμβάνει αυξήσεις στα τιμολόγια του ΕΛΤΑ επιβαρύνοντας τους έλληνες πολίτες ακόμα περισσότερο σήμερα που ασφυκτιούν από την ακρίβεια.
Για τους εργαζόμενους στον οργανισμό δεν γίνεται καμία αναφορά στο σχέδιο νόμου, που δημοσιεύεται. Είναι όμως περισσότερο από σίγουρο ότι η κυβέρνηση τους επιφυλάσσει τις «εκπλήξεις» που επεφύλαξε για τους εργαζόμενους της Ο.Α, του ΟΣΕ, των Αστικών Συγκοινωνιών, αλλά και όλους τους εργαζόμενους της χώρας. Δηλαδή:
Υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις (με δυσμενείς όρους), κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, αλλαγές οργανογράμματος (με μείωση των θέσεων εργασίας) και κανονισμού εργασίας, εργασιακές διαθεσιμότητες, ημιαπασχόληση, μικρότερες αποδοχές, μετατάξεις, διάλυση εργασιακών σχέσεων, κατάργηση θέσεων εργασίας, κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
Επειδή η επιλογή ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ είναι καταστροφική όχι μόνο για τον ίδιο τον Οργανισμό, αλλά για την οικονομική και κοινωνική πορεία της χώρας γενικότερα και ειδικά για την Περιφέρεια.
Επειδή είναι απαράδεκτο να εκποιείται ένας δημόσιος φορέας, όπως τα ΕΛΤΑ, που δημιουργήθηκαν και στηρίχθηκαν με κόπο και θυσίες 180 χρόνων από την Ελληνική κοινωνία.
Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί
1.Έχει γίνει μελέτη που να εμφανίζει τις επιπτώσεις στην οικονομία, στον πολιτισμό, στην ανάπτυξη και στο κοινωνικό σύνολο των περιοχών από τη συρρίκνωση του ταχυδρομικού δικτύου και την εκχώρησή του στους ιδιώτες , αλλά και στη χώρα γενικότερα;
2.Σκοπεύουν, έστω και την ύστατη ώρα, να ακυρώσουν τα σχέδια εκποίησης-διάλυσης του Οργανισμού και σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να περιφρουρήσουν το μέλλον των ΕΛΤΑ ως δημόσιας επιχείρησης;
3. Προτίθενται, αντί να σχεδιάζουν την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, να προχωρήσουν στη σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων, σε μια διαφορετική κατεύθυνση που θα αναδεικνύεται ο κοινωνικός, αναπτυξιακός και περιβαλλοντικός ρόλος τους;
Ο ερωτών βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης