Ένα χρόνο μετά την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα του Πειραιά στην Σ.Ε.Π. Α.Ε. θυγατρικής της COSCO, οι συνθήκες εργασίας στο συγκεκριμένο χώρο παραπέμπουν σε εργασιακό μεσαίωνα σε σχέση με το Ευρωπαϊκό πρότυπο στον κλάδο της λιμενεργασίας. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από το ψήφισμα της συνέλευσης του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC) που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά στις 16 Σεπτέμβρη 2010. Στο ψήφισμα αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι στην προβλήτα ΙΙ γίνεται κατάφορη παραβίαση βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως το δικαίωμα στην εργασία, το δικαίωμα σύστασης συνδικαλιστικών οργανώσεων και άσκησης συνδικαλιστικής δράσης, το δικαίωμα συλλογικής διαπραγμάτευσης ενώ γίνεται αναφορά για έλλειψη συμμόρφωσης με την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τα ωράρια εργασίας. Ταυτόχρονα, δημοσιεύματα αναφέρονται στην ύπαρξη μαύρης, ανασφάλιστης και κακοπληρωμένης εργασίας μέσω υπεργολαβιών και σε αδήλωτη εργασία. Αυτή η ζοφερή κατάσταση είναι προϊόν της σύμβασης που υπέγραψε η Ο.Λ.Π. Α.Ε. με την Σ.Ε.Π. Α.Ε. την οποία θεσμοθέτησε με σκανδαλώδη νόμο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αλλά και της εφαρμογής της, την οποία διευκόλυνε και ενίσχυσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρά τις περί του αντιθέτου προεκλογικές της δεσμεύσεις.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1. Διερευνήθηκαν οι καταγγελίες που διατυπώθηκαν στο ψήφισμα του IDC καθώς και σε σχετικά δημοσιεύματα, αναφορικά με τις εργασιακές συνθήκες στην προβλήτα ΙΙ του λιμένα του Πειραιά, και ποια ήταν τα αποτελέσματα αυτής της διερεύνησης;
2. Σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει στη θέσπιση θεσμικού πλαισίου που θα αναγνωρίζει και θα κατοχυρώνει το επάγγελμα του λιμενεργάτη και θα ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις στο χώρο των λιμένων ώστε να διασφαλίζονται η αξιοπρεπής αμοιβή και ασφάλιση, η πλήρης απασχόληση και οι συνδικαλιστικές ελευθερίες;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών