Με το θράσος αποικιοκρατών, η εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ επιχείρησε να ξεκινήσει από την περασμένη εβδομάδα τις εργασίες κατασκευής πλευρικών σταθμών διοδίων στο ύψος της Λεπτοκαρυάς, εξασφαλίζοντας μάλιστα με ψευδείς δηλώσεις της νομικής της εκπροσώπου ενώπιον της Εισαγγελέως Πρωτοδικών, την παραπομπή όσων αντιδρούν –όπως έγινε με 3 δημάρχους και επιτροπή κατοίκων δήμων της Πιερίας- και προσπαθούν να εμποδίσουν τα έργα, στο αυτόφωρο, με συνοπτικές διαδικασίες.
Όπως καταγγέλθηκε από πολίτες και τον νομάρχη Πιερίας, η εταιρία επιχείρησε νύχτα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση, να ξεκινήσει τις εργασίες.
Μέχρι σήμερα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας βρίσκονται σε λειτουργία 9 σταθμοί διοδίων, με αποτέλεσμα όποιος επιχειρεί να κάνει μετʼ επιστροφής τη διαδρομή με ΙΧ όχημα, το κόστος να ανέλθει κατά προσέγγιση σε 40 ευρώ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι οδηγοί ΙΧ και ΔΧ φορτηγών να επιλέγουν, λόγω υπέρογκου κόστους την εναλλακτική επιλογή της παραπλεύρου στην Ε.Ο. οδού.
Φαίνεται πως η εταιρία, λόγω της απώλειας κερδών τόσο από τα φορτηγά όσο και από τη μη λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου, αποφάσισε να αξιοποιήσει το συμβατικό της δικαίωμα και να προχωρήσει στην κατασκευή και λειτουργία των παραπλεύρων σταθμών στη Λεπτοκαρυά.
Έως σήμερα όμως, παρά το γεγονός ότι ήταν εντός των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρίας η συντήρηση και αναβάθμιση του παράπλευρου δικτύου, ουδέποτε η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ασχολήθηκε με αυτό. Τουναντίον, με την έναρξη κατασκευής των πλευρικών διοδίων, όλη η κίνηση τόσο των οχημάτων που κινούνται μεταξύ όμορων δήμων και χωριών όσο και αυτών που επιλέγουν τον παράπλευρο λόγω κόστους, εκτρέπεται μέσω απαράδεκτων επαρχιακών οδών, κονιορτοποιημένων και ασυντήρητων από χρόνια, μέσα από ρέματα και χωματόδρομους.
Το ελληνικό Δημόσιο παρά τις μέχρι τα τώρα δεσμεύσεις του υπουργείου Υποδομών για μείωση της τιμής των διοδίων παρακολουθεί ουσιαστικά αμέτοχο τα τεκταινόμενα. Παράλληλα, καθημερινά αποδεικνύεται, όπως με την περίπτωση του Ε65, ότι μεγάλα οδικά έργα υποδομής που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, με ευθύνη και των προηγούμενων και των σημερινών κυβερνώντων –το ΠΑΣΟΚ ως αξιωματική αντιπολίτευση είχε υπερψηφίσει τη σύμβαση στη Βουλή-, έχουν παγώσει, ενώ οι παραχωρησιούχοι ξεκίνησαν να εισπράττουν τέλη διοδίων από την πρώτη στιγμή της υπογραφής της σύμβασης.
Επειδή οι πρακτικές της εταιρίας να κλείσουν απροειδοποίητα τον παράπλευρο δρόμο και να εκτρέψουν την κίνηση από μη ασφαλή επαρχιακή οδό αντιβαίνουν σε συμβατικές διατάξεις και υποχρεώσεις της (18.1.1 και 20.1.18 της σύμβασης παραχώρησης του έργου μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, όπως αυτή κυρώθηκε με τον Ν.3605, ΦΕΚ190/Αʼ/8.8.2007).
Επειδή η νομική εκπρόσωπος της εταιρίας κατέθεσε ψευδή στοιχεία στην Εισαγγελία Πρωτοδικών σχετικά με το περιστατικό εμπόδισης των εργασιών, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και από παριστάμενους αστυνομικούς.
Επειδή σε περίοδο οικονομικής “συμπίεσης” των νοικοκυριών, είναι εξωφρενικό οι οδηγοί να επιβαρύνονται με υπέρογκα τέλη διοδίων σε μη ασφαλείς δρόμους, που ακόμη δεν έχουν παραδοθεί.
Επειδή τίθεται θέμα νομιμότητας οι πολίτες να βρίσκονται αντιμέτωποι με το εκβιαστικό δίλημμα ή να πληρώσουν ή να διακινδυνεύουν καθημερινά περνώντας από επαρχιακούς χωματόδρομους, χωρίς να έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την ασφαλή κίνησή τους σε δρόμους που έχουν κατασκευαστεί ουσιαστικά με δικά τους έξοδα (φορολογία, εθνικά διόδια, τέλη κυκλοφορίας).
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:
1. Πότε θα προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση και συνεπακόλουθα μείωση της τιμής των διοδίων, όπως έχει κατά καιρούς δεσμευτεί;
2. Θα επιβληθούν κυρώσεις στην εταιρία για το απροειδοποίητο κλείσιμο του πλευρικού δρόμου;
3. Θα προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης του επαρχιακού δικτύου, ώστε η κίνηση των οχημάτων να διεξάγεται με ασφάλεια;
Αντίστοιχα, ερωτάται ο υπουργός Δικαιοσύνης:
4. Θα ελέγξει την απόφαση της Εισαγγελέως Πρωτοδικών, αφού αυτή βασίστηκε σε ψευδή καταγγελία;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ηρώ Διώτη