Έντονο προβληματισμό προκαλεί η επιβολή αναστολής της λειτουργίας του Ελληνικού Νηογνώμονα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με την ασφάλεια των πλοίων και των επιβαινόντων σε αυτά, καθώς προκύπτουν σοβαρά ζητήματα ως προς την αξιοπιστία της ίδιας της εταιρίας, αλλά και των ελεγκτικών μηχανισμών. Η αδυναμία επιτυχούς ανταπόκρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα στις απαιτήσεις των ελέγχων της EMSA σε σύγκριση και σε αντίθεση με τα, κατά τους ισχυρισμούς της ίδιας της εταιρίας, θετικά αποτελέσματα του ελέγχου που πραγματοποίησαν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη γεννούν εύλογες απορίες και ερωτηματικά! Από την άλλη η πληθώρα δημοσιευμάτων τα οποία αναφέρουν την ύπαρξη καρτέλ στο χώρο της πιστοποίησης της αξιοπλοΐας των πλοίων μαρτυρούν την ύπαρξη ενός θολού τοπίου. Το τοπίο αυτό δημιουργεί πολλαπλά ερωτηματικά, ως προς την αξιοπιστία των ιδιωτικών ελεγκτικών μηχανισμών να διασφαλίσουν τον απαιτούμενο βαθμό ασφάλειας πλοίων και επιβατών καθώς και των κρατικών και κοινοτικών μηχανισμών να ασκούν αποτελεσματικό έλεγχο στη λειτουργία των νηογνωμόνων.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί;
1. Πότε ελέγχθηκε για τελευταία φορά ο Ελληνικός Νηογνώμονας από την EMSA, στην εφαρμογή ποιων κανονισμών αφορούσε ο έλεγχος και που εντοπίστηκε η αδυναμία συμμόρφωσης του Ελληνικού Νηογνώμονα με τις απαιτήσεις των κανονισμών;
2. Ο ισχυρισμός της εταιρίας ότι τον Ιούνιο του 2010 πραγματοποιήθηκε έλεγχος από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στον Ελληνικό Νηογνώμονα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και αν ναι, α) ποια ήταν τα αποτελέσματα του ελέγχου; β) αφορούσε αυτός ο έλεγχος στη συμμόρφωση του Ελληνικού Νηογνώμονα ως προς τις διατάξεις του Κανονισμού αριθ. 391/2009 του ΕΚ;
3. Είναι σε θέση η Κυβέρνηση και οι υπηρεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων να βεβαιώσουν ότι οι έλεγχοι πιστοποίησης της αξιοπλοΐας των πλοίων στην Ελλάδα είναι απολύτως αξιόπιστοι;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Β΄ Πειραιά