Συζητήθηκε χθες το απόγευμα η Επίκαιρη Ερώτηση του Θ. Δρίτσα, Βουλευτή Α' Πειραιά και Νησιών και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. προς τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη για τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις που προκαλούνται στην πόλη του Πειραιά και γενικότερα στο λεκανοπέδιο της Αττικής από τους αέριους ρύπους των πλοίων.
Ο Θοδωρής Δρίτσας ζήτησε απαντήσεις από τον Υπουργό αναφορικά με τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης ως προς την εφαρμογή και τον έλεγχο παραβίασης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από τα πλοία.
Ο ερωτώμενος Υπουργός στην απάντησή του προσπάθησε να υποβαθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις από την λειτουργία των πλοίων, υποστηρίζοντας ότι οι ρύποι που εκπέμπουν ευθύνονται για ένα πολύ μικρό ποσοστό της συνολικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ο Θοδωρής Δρίτσας αντέτεινε ότι το νομοθετικό πλαίσιο είναι μεν γνωστό, αλλά είναι επίσης γνωστό ότι είναι ανεπαρκές και επιπλέον δεν τηρείται. O βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έφερε ως παράδειγμα και τις πρόσφατες δικές του εμπειρίες δύο πλοίων, ένα της COSCO προχθές, που μισό μίλι έξω από το λιμάνι εξέπεμπε ιδιαίτερα μεγάλη ποσότητα μαύρου καπνού, και το Blue Horizon χθες, που ανάγκασε ακόμα και τους υπαλλήλους του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων να βγουν από τα γραφεία τους. Αφού επεσήμανε ότι συστηματικά παραβιάζεται η περιβαλλοντική νομοθεσία, αμφισβήτησε τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Υπουργός, καθώς αυτά τα στοιχεία δεν αφορούν στην περιοχή του Πειραιά και των γειτονικών δήμων στην οποία οι επιβαρύνσεις είναι ασφαλώς πολλαπλάσιες και παρουσίασε τα στοιχεία μελέτης του Πανεπιστημίου Πειραιά σύμφωνα με τα οποία η λειτουργία των πλοίων στο λιμάνι παράγει 2.600 τόνους καυσαερίων με κόστος 51 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση για την τοπική κοινωνία.
Επίσης, ο Θοδωρής Δρίτσας αναρωτήθηκε για ποιο λόγο εξαιρούνται μέχρι το 2012 από την εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας 2055/33 16 πλοία της ακτοπλοΐας, τα οποία εξακολουθούν να ρυπαίνουν καταναλώνοντας μη καθαρά καύσιμα, και για ποιο λόγο η Κυβέρνηση δεν προχωρά στη λήψη πρόσθετων μέτρων για να προστατέψει το περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Κατέθεσε μάλιστα και συγκεκριμένες προτάσεις όπως η αύξηση του πρασίνου στην πόλη και στην παραλιμένια περιοχή, η δημιουργία πάρκου υψηλού πρασίνου στα Λιπάσματα, η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά τον ελλιμενισμό τους από φωτοβολταικό πάρκο, που μπορεί να δημιουργηθεί στο χώρο του λιμένα με ευθύνη του Ο.Λ.Π. και η δαπάνη να καταμερίζεται στα πλοία. Τέλος, πρότεινε τον σχεδιασμό και την ενίσχυση της αντιρρυπαντικής έρευνας σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια της χώρας.