Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Π. Α.Ε. αποφάσισε να προχωρήσει σε ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό για τη διάθεση επτά ακινητοποιημένων πλοίων της εταιρίας GA Ferries, τα οποία κρίθηκαν ως επικίνδυνα και επιβλαβή σύμφωνα με πόρισμα γνωμοδοτικής επιτροπής που συστάθηκε από την Ο.Λ.Π. Α.Ε. με βάση τον νόμο 2881/01. Επισημαίνεται ότι στη διαδικασία που επελέγη τα πλοία εκπλειστηριάζονται ελεύθερα βαρών, δηλαδή στον πλειστηριασμό δεν μπορούν να καταταχθούν οι πιστωτές και κυρίως οι εργαζόμενοι και το Ν.Α.Τ. σε ότι αφορά τις οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές. Η μεθόδευση αυτή ουσιαστικά απαλλάσσει την εταιρεία G.A. Ferries από οφειλές ύψους τουλάχιστον 27,9εκατ. ευρώ προς το Ν.Α.Τ., ενώ αποτελεί άξιον απορίας το γεγονός ότι έχουν οριστεί ως τιμή εκκίνησης για τον πλειστηριασμό τα 8 εκατ. Ευρώ όταν μόνο οι οφειλές προς την Ο.Λ.Π. Α.Ε. ανέρχονται σε 6 εκατ. Ευρώ.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο επελέγη η διαδικασία του Ν.2881/01 που αφορά την ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΝΑΥΑΓΙΩΝ, η οποία προφανώς δεν ισχύει στην παρούσα περίπτωση και όχι η συνήθης διαδικασία πλειστηριασμού στην οποία κατατάσσονται όλοι οι πιστωτές και προνομιακά οι ναυτεργάτες και το Ν.Α.Τ.;
2. Για ποιο λόγο παρεμβαίνει η Ο.Λ.Π. Α.Ε. στη διαδικασία εκποίησης των πλοίων, από τη στιγμή που εφόσον εμποδίζουν την καλή λειτουργία του λιμανιού μπορούν να απομακρυνθούν εκτός λιμένος με ελάχιστο κόστος;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας
Α' Πειραιά και Νησιών