ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Κ΄
Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010
ΕΙΔΙΚΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΗΣΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Συζήτηση επί του διανεμηθέντος πορίσματος της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής «για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά πρώην Υπουργών για την ενδεχόμενη τέλεση αδικημάτων, σχετικά με την υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου», περί παραδοχής ή μη της πρότασης για την άσκηση δίωξης κατά των πρώην Υπουργών Θεόδωρου Ρουσόπουλου, Ευάγγελου Μπασιάκου, Αλέξανδρου Κοντού και Γεωργίου Βουλγαράκη και κατά του πρώην Υφυπουργού Πέτρου Δούκα και λήψη απόφασης, με μυστική ψηφοφορία, επί της προτάσεως της Επιτροπής και χωριστά για κάθε καταγγελλόμενη πράξη ή παράλειψη, για την οποία ζητείται άσκηση δίωξης, όπως αυτές καθορίζονται και εξειδικεύονται στο πόρισμα της ως άνω Επιτροπής, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 86 του Συντάγματος, τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 157 του Κανονισμού της Βουλής και τις παραγράφους 1, 2 και 3 του άρθρου 6 του ν. 3126/2003 «Ποινική ευθύνη των Υπουργών».
Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 86 του Συντάγματος και τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 157 του Κανονισμού της Βουλής, μετά τη συζήτηση η Ολομέλεια της Βουλής αποφασίζει για την άσκηση ή μη δίωξης με μυστική ψηφοφορία και χωριστά για κάθε καταγγελλόμενη πράξη ή παράλειψη. Για την άσκηση δίωξης σύμφωνα με το Σύνταγμα, τον Κανονισμό της Βουλής και το νόμο περί ευθύνης Υπουργών απαιτείται απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των Βουλευτών, δηλαδή τουλάχιστον 151 ψήφοι.
Τοποθέτηση επί της διαδικασίας της μυστικής ψηφοφορίας με επιστολική ψήφο των απόντων βουλευτών και υπουργών σε αποστολές της βουλής στο εξωτερικό
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Το λόγο έχει η κυρία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, αναφερθήκατε στο γράμμα και στο πνεύμα του Κανονισμού. Αυτό μπορεί να ισχύει σε μια νομοθετική διαδικασία, όμως αυτή τη στιγμή δεν είμαστε σε μία νομοθετική διαδικασία.
Κατʼ αρχήν, όταν υπάρχει νομοθετικό έργο, υπάρχει, ως συνήθως, η αρχή της δεδηλωμένης, δηλαδή ένας είναι αυτός που θα ψηφίσει και οι υπόλοιποι δεν χρειάζονται, εκτός και αν υπάρχει ονομαστική ψηφοφορία.
Όμως, εδώ μιλάμε για κάτι άλλο. Λέμε να γίνει παραπομπή στο Δικαστικό Συμβούλιο. Μιλάμε δηλαδή για σύγκληση Δικαστικού Συμβουλίου. Άρα, κύριε Πρόεδρε, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τους συνάδελφους που αυτή τη στιγμή δεν είναι στην Αίθουσα. Γιατί ακόμη και από το κύκλωμα της τηλεόρασης να βλέπουν τη συνεδρίαση, υπάρχει πρόβλημα. Θα πρέπει να είναι εδώ παρόντες, για να ψηφίσουν.
Και κάτι άλλο θέλω να πω, τελείως θεωρητικά, κύριε Πρόεδρε: Αν οι μισοί συνάδελφοι έλειπαν σε αποστολές της Βουλής στο εξωτερικό, τι θα γινόταν; Τότε θα στέλνανε για τέτοια διαδικασία επιστολικές ψήφους και αυτές θα θεωρούνταν έγκυρες;
Κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι αυτή τη στιγμή θα πρέπει να υπάρξει μία συζήτηση και να γίνει αναθεώρηση για τη συγκεκριμένη δικαστική διαδικασία. Εμείς δεν μπορούμε να συναινέσουμε να ψηφίσουν οι συνάδελφοι που λείπουν στο εξωτερικό ή που δεν είναι εδώ.
Ευχαριστώ.
Ομιλία επί της πρότασης για σύσταση ή μη δικαστικού συμβουλίου
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλώ την Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ κα Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου να λάβει το λόγο για δώδεκα λεπτά.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ – ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εδώ και δύο και πλέον χρόνια, με δύο διαφορετικές κυβερνήσεις, πρώτα της Νέας Δημοκρατίας και τώρα του ΠΑΣΟΚ, η Βουλή κλήθηκε να διερευνήσει το σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου με δύο Εξεταστικές Επιτροπές και μία Προκαταρκτική, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε πως τα όποια ποινικά αδικήματα μπορούν να τεκμηριωθούν, με επαρκείς πάντοτε ενδείξεις, σε βάρος πρώην Υπουργών και Υφυπουργών, με ισχυρή, όμως, απειλή παραγραφής, αφού ο νόμος περί ευθύνης Υπουργών και το βίαιο κλείσιμο της Κοινοβουλευτικής Συνόδου στις 8 Μαΐου του 2009 λειτούργησαν καταλυτικά. Αυτό, βέβαια, θα το κρίνει το Δικαστικό Συμβούλιο, αν συσταθεί.
Σήμερα η Ολομέλεια της Βουλής καλείται να ψηφίσει την άσκηση ή όχι ποινικής δίωξης περιοριστικά για κάθε έναν από τους ελεγχόμενους πρώην Υπουργούς και Υφυπουργούς της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας από το 2004 για να συγκροτηθεί το Δικαστικό Συμβούλιο. Και αυτό θα αποφανθεί, με την έκδοση βουλεύματος, αν θα γίνει παραπομπή ή όχι στο Ειδικό Δικαστήριο.
Το συγκεκριμένο σκάνδαλο το είχαμε εντοπίσει από πολύ νωρίς, στη φάση της παράτολμης διεκδίκησης της Μονής Βατοπεδίου, παραλίμνιων εκτάσεων της λίμνης Βιστωνίδας. Μετέπειτα, βέβαια, μάθαμε πως και η ίδια η λίμνη ήταν προϊόν αρχικά διεκδίκησης και αργότερα ανταλλαγής, όπως και οι εκτάσεις πέριξ αυτής.
Εγκαλούσαμε από το 2003 την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να πάρει θέση και το Ελληνικό Δημόσιο να διεκδικήσει σθεναρά τις ανωτέρω εκτάσεις, οι οποίες σε καμία των περιπτώσεων, βάσει χρυσόβουλων, δεν μπορούσαν να περάσουν στη Μονή και κατόπιν, όπως όλοι γνωρίζουμε, σε off shore εταιρείες ή σε οικονομικούς παράγοντες.
Οι ευθύνες του κ. Δρυ και ειδικότερα του κ. Φωτιάδη από το ΠΑΣΟΚ καλύφθηκαν από την αναπομπή του κ. Φωτιάδη μετά τα όσα συνέβησαν από τον ξεσηκωμό κατοίκων και φορέων των Νομών Ροδόπης και Ξάνθης. Όταν, όμως, το Μάρτιο του 2004 ανέλαβε η Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, περιέργως δεν ξαναασχολήθηκε με την έκβαση της υπόθεσης. Αυτό το εκλαμβάνω ως δικομματική συγκάλυψη, διότι ενώ το θέμα ήταν μεγίστης σημασίας και ερχόταν στο φως κομμάτια του πάζλ, το ΠΑΣΟΚ καθυστερούσε σκοπίμως την ανάδειξη του σκανδάλου, το οποίο βεβαίως ξεκίνησε επί των ημερών του. Και αυτό το λέω, επειδή μόλις έχω δει και τον κ. Πεταλωτή, όπως είναι εδώ και κάποιοι άλλοι συνάδελφοι που ήταν από τις περιοχές και γνωρίζουν το θέμα.
Ο κ. Πεταλωτής –και προς τιμήν του τότε- ήταν ένας από αυτούς που τα είχαν βάλει με τον ίδιο τον κομματικό τους χώρο, γιατί θεωρούσαν ότι ήταν πολύ σκανδαλώδες το ΠΑΣΟΚ να αφήνει το ελληνικό δημόσιο και να είναι υπέρ της Μονής Βατοπεδίου. Δυστυχώς, στη συζήτηση για σύσταση της Προκαταρκτικής Επιτροπής, μετά τη δεύτερη Εξεταστική, όταν εμείς θέσαμε ως ΣΥΡΙΖΑ, όπως και άλλα κόμματα, τη διερεύνηση για τυχόν ποινικές ευθύνες του κ. Δρυ και του κ. Φωτιάδη, ούτε λίγο ούτε πολύ το ΠΑΣΟΚ τους αθώωσε, λέγοντας πως ήταν αυτοί που διαφύλαξαν το δημόσιο συμφέρον, ξεχνώντας τις πρότερες ενέργειες εκχώρησης προστατευόμενων περιοχών NATURA, λιμνοθάλασσας, αρχαιολογικών χώρων και εποικιστικών εκτάσεων που δόθηκαν σε ακτήμονες.
Εδώ θέλω να αναφερθώ στο ρόλο που κλήθηκε η Βουλή να παίξει, το ρόλο του δικαστή που υποκαθιστά το φυσικό δικαστή, που όμως στην περίπτωση που συζητούμε, όλοι γνωρίζουμε πως λειτουργεί, κάτω από τα στενά πλαίσια μιας κυβερνητικής πλειοψηφίας σήμερα του ΠΑΣΟΚ, χθες της Νέας Δημοκρατίας.
Φυσικά, το έγκλημα σφραγίστηκε με τις ανταλλαγές επί κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας με τα απανωτά συμβόλαια σε όλη την Ελλάδα ακινήτων-φιλέτων, που είχαν επιλεγεί από τους πανούργους Εφραίμ και Αρσένιο και που ανήκαν είτε στην ΚΕΔ, δηλαδή σε εποπτευόμενη εταιρεία του Υπουργείου Οικονομικών, είτε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Αυτό που αξίζει να τονίσουμε είναι ότι οι ανταλλαγές έγιναν ενόψει της Αναθεώρησης του Συντάγματος, κυρίως του άρθρου 24, που εάν περνούσε, οι αποχαρακτηρισμοί θα ήταν πολύ πιο εύκολοι, αφού το κοινόχρηστο δάσος της Ουρανούπολης ξαφνικά με μία απόφαση αποχαρακτηρίστηκε και από δάσος χθαμαλόν έγινε δασική έκταση και καταλαβαίνετε ότι από εκεί και πέρα θα είχε γίνει οικόπεδα.
Από το 2004 ξεκινά η ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη των κυβερνητικών εκπροσώπων της Νέας Δημοκρατίας και ο κάθε πολίτης θεωρώ ότι έχει βγάλει τα δικά του συμπεράσματα για την ανιστόρητη συναλλαγή Εκκλησίας-Κράτους, οικονομικών παραγόντων και για τη διαπλοκή και διαφθορά σε υψηλά κυβερνητικά κλιμάκια, ενώ η ατιμωρησία, αλλά και η διαφορετική και άνιση μεταχείριση πολιτών και πολιτικών εξοργίζει το κοινό αίσθημα και η απαξίωση για την πολιτική και τους πολιτικούς αποτυπώνεται με διάφορους τρόπους, ένας από τους οποίους είναι και η αποχή από τις εκλογές, όπως διαφάνηκε περίτρανα στις δύο εκλογικές μάχες και ειδικά τη δεύτερη Κυριακή των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών.
Έρχομαι στο προκείμενο. Η ζημιά του ελληνικού δημοσίου δεν μπορεί να αποτυπωθεί σε νούμερα, διότι οι εκτιμήσεις του ΣΟΕ και μέσα από τα συμβόλαια της κυρίας Πελέκη-Βουλγαράκη είναι αμφισβητούμενες, αφού αρχικά υπάρχουν υπερεκτιμήσεις των ανταλλάξιμων περιοχών της Βιστωνίδας και υποτιμήσεις των τελικών ακινήτων που μεταγράφηκαν στη Μονή Βατοπεδίου. Το σίγουρο, όμως, είναι ότι το ελληνικό δημόσιο χάρισε γη και ύδωρ στους δολοπλόκους μοναχούς, χωρίς να τους ανήκει μία σπιθαμή γης από τις ανταλλάξιμες περιοχές.
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί πως αν όχι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, αλλά με διαφορετικούς θα παραχωρηθεί, επίσης, δημόσιος πλούτος σε μεγάλες εταιρείες για στρατηγικές επενδύσεις μέσα από τη διαδικασία fast track, με εισηγήσεις της διϋπουργικής επιτροπής, χωρίς κανέναν κοινωνικό και ουσιαστικά κοινοβουλευτικό έλεγχο. Αυτά θα τα πούμε, βεβαίως, αύριο στο σχέδιο νόμου που έρχεται στην Ολομέλεια της Βουλής, όμως και το fast track είναι ένας παράπλευρος τρόπος για να εκχωρείται δημόσια έκταση σε εταιρείες, οι οποίες πάλι θα είναι γύρω από τα κυβερνητικά κλιμάκια.
Το Νομικό Συμβούλιο του κράτους αποδεικνύεται ευάλωτο σε πολιτικές πιέσεις και μειοψηφεί η άποψη πως το ελληνικό δημόσιο πρέπει άμεσα να διεκδικήσει τις ανταλλάξιμες περιοχές και περιμένουμε να δούμε την έκβαση της ανάκλησης της απόφασης στις 12.12.2010, γιατί έχει γίνει και μια έφεση και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί.
Η Ολομέλεια της Βουλής αποφάσισε να γίνει προκαταρκτική εξέταση για πέντε πρώην Υπουργούς και Υφυπουργούς της Νέας Δημοκρατίας, Δούκα, Μπασιάκου, Κοντού, Βουλγαράκη, Ρουσόπουλου. Η Νέα Δημοκρατία αποχώρησε από την Επιτροπή και τώρα βεβαίως από τη ψηφοφορία, ενώ το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ολιγώρησε πιο πριν, όσον αφορά την προκαταρκτική επιτροπή, στην εξερεύνηση τρόπου ορθής εκτίμησης της ζημιάς που υπέστη το ελληνικό δημόσιο.
Φυσικά δεν εισακούστηκε το αίτημα του Βουλευτή μας του Θοδωρή Δρίτσα, μέλους της Επιτροπής, όπως και άλλων συναδέλφων, για μια παράταση των συνεδριάσεων, ώστε η Επιτροπή να καταλήξει, όσο αυτό είναι δυνατόν, σε ασφαλή συμπεράσματα, για να μπορέσει να επιχειρηματολογήσει στην Ολομέλεια και αυτή, δηλαδή εμείς, τελικώς να ψηφίσουμε αν θα συσταθεί και για ποιους, το Δικαστικό Συμβούλιο. Διότι όλοι γνωρίζετε πως υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, μέχρι αυτό να ανατραπεί, από επαρκείς ενδείξεις, οι οποίες, όμως, θα αφορούν συγκεκριμένα αδικήματα και θα συνδέονται από συγκεκριμένες αναφορές άρθρων του Ποινικού Κώδικα, τα οποία κατά την κρίση της επιτροπής παραβίασαν οι ελεγχόμενοι.
Ακόμη η επιστολή του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα, προς τον Πρόεδρο της Βουλής στις 12 Οκτώβρη για παράταση, μέχρι 30 Νοέμβρη, δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.
Έτσι, με ανεπαρκή χρόνο διερεύνησης και με το δεδομένο ότι οι ελεγχόμενοι δεν επικαλέστηκαν την παραγραφή αξιόποινων αδικημάτων που αυτό θα έθετε στην επιτροπή, πρώτα από όλα, θέμα έρευνας σε επίπεδο πολιτικό, ενώ σε επίπεδο νομικό θα καθιστούσε αδύνατη τη διερεύνηση -θα το κρίνει το δικαστικό συμβούλιο αν αυτό συσταθεί από το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας- τελικώς θα φτάσουμε να δούμε την έκβαση αυτής της υπόθεσης για ένα σκάνδαλο μέσα σε όλα τα υπόλοιπα που ταλανίζει τα τελευταία χρόνια τη χώρα μας.
Οι πολιτικές ευθύνες για τους εμπλεκόμενους είναι δεδομένες. Και όχι μόνον των πέντε ελεγχόμενων της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και για όλους όσους από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τη Νέα Δημοκρατία διαχρονικά ενεπλάκησαν και προσπάθησαν να κουκουλώσουν το σκάνδαλο.
Η ροή μαύρου χρήματος δεν τεκμηριώνεται βάσει των μαρτύρων και της διερεύνησης, όσο μπορούσαν βεβαίως, στο σύντομο χρόνο και με τα στοιχεία που προσκομίστηκαν στην Επιτροπή.
Όμως, θα πρέπει να πούμε τι ακριβώς έχουν γίνει τα ακίνητα. Γνωρίζετε ότι είμαι από τα άτομα που είχαν αντιδράσει μαζί με τους συντρόφους μου από το ΣΥΡΙΖΑ και με κατοίκους των περιοχών. Πολύ έντονα αντιδράσαμε όλοι μαζί και γνωρίζω αρκετά πράγματα από αυτήν την υπόθεση.
Σήμερα που μιλάμε οικόπεδα τα οποία θεωρούσα ότι έχουν σταματήσει οι εργασίες, όπως στο Δημοτικό Διαμέρισμα της Καρδίας του Δήμου Μίκρας, συνεχίζονται να κτίζονται. Αυτό σημαίνει ότι ούτε το ΠΑΣΟΚ, όπως βεβαίως και πιο μπροστά η Νέα Δημοκρατία, δεν σταμάτησε τη διαδικασία και σε αυτό θα πρέπει να πάρουμε απαντήσεις.
Όσον αφορά τα θέματα που είχαμε σηκώσει, σε γραπτή ερώτηση του συναδέλφου τότε του Γιάννη Δραγασάκη στις 13.11.2003 προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Πολιτισμού, που ρωτούσε τι γίνεται με τις διεκδικήσεις της Μονής Βατοπεδίου, ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών δεν απάντησε. Στις 13.11.2003 ήταν το ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην κυβέρνηση.
Με το σχηματισμό της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας κατατέθηκε από τον Γιάννη Δραγασάκη νέα ερώτηση 16.04.2004. Ο Υπουργός Οικονομικών υποσχέθηκε να επανεξετάσει την υπόθεση. ʽ
Ομως σε μια νέα ερώτηση 05.04.2005, ενώ καταγγέλθηκε, αντί επανεξέτασης, το ελληνικό δημόσιο αναγνώρισε στη Μονή Βατοπεδίου μεγάλες εκτάσεις, χωρίς το ίδιο να έχει ασκήσει τα ένδικα μέσα που διέθετε.
Με ερώτηση 11.07.2007 αποκαλύψαμε ότι το ελληνικό δημόσιο στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ανταλλαγής, ανάμεσα στην ΚΕΔ και τη Μονή Βατοπεδίου, παραχώρησε στη δεύτερη τα στοιχεία. Ο αρμόδιος Υπουργός δεν κατέθεσε στη Βουλή τη συμφωνία ΚΕΔ-Μονής, όπως ζητούσαμε.
Ερωτήσεις από εκεί και πέρα, συνεχόμενες. Δυστυχώς είμαστε σε έναν φαύλο κύκλο.
Στο προκείμενο τώρα. Με τους συγκεκριμένους πέντε συναδέλφους, πρώην Υπουργούς και Υφυπουργούς της Νέας Δημοκρατίας, ο συνάδελφος Θοδωρής Δρίτσας, πολύ εμπεριστατωμένα, έφτασε να απαγγείλει τις κατηγορίες όσον αφορά την κακουργηματική απιστία βάσει του άρθρου 390 του Ποινικού Κώδικα προς τους τρείς, Πέτρο Δούκα, Ευάγγελο Μπασιάκο και Αλέξανδρο Κοντό. Φτάνοντας σʼ αυτή τη διαδικασία θέλω να γνωρίζετε ότι συζητώντας και στην κοινοβουλευτική ομάδα, βάση του πορίσματος του συναδέλφου Θοδωρή Δρίτσα, δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία. Και αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος που θα έπρεπε να είχε παραταθεί η συγκεκριμένη προκαταρκτική επιτροπή για να μπορέσουν να υπάρχουν ασφαλή στοιχεία και να μην διασύρονται ή να μην έχουμε εκείνα τα στοιχεία που ενδεχομένως κάποιοι άλλοι θα έπρεπε να περάσουν στο Δικαστικό Συμβούλιο.
Για τους άλλους δυο πρώην συναδέλφους το Γιώργο Βουλγαράκη και το Θοδωρή Ρουσόπουλο δεν υπάρχουν εκείνα τα στοιχεία που να μπορούν να τεκμηριώνουν την ηθική αυτουργία, τουλάχιστον όσα στοιχεία δόθηκαν στην Επιτροπή, στον ελάχιστο χρόνο που είχαν.
Ένα τελευταίο θέλω να πω το οποίο μπορεί να μην έχει σχέση με αυτό το σκάνδαλο, αλλά έχει και αυτό τη σημασία του.
Υπήρχε υπό περιορισμό το τρίτο μέλος της υπόθεσης για τη SIEMENS και ξαφνικά βλέπουμε ότι εξαφανίζεται. Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν πρέπει να μας πει κάτι και γιʼ αυτό; Ήταν ο άνθρωπος στην Πάρο, στο εξοχικό του. Δεν έπρεπε να είχε τεθεί υπό περιορισμό ή να υπήρχαν κάποια άλλα μέτρα ώστε να μην την «έκανε» από την χώρα;
Σε όλα αυτά, λοιπόν, τα ζητήματα σημαίνει ότι υπάρχουν από πίσω και πολιτικές συγκαλύψεις και υπάρχουν και κάποιοι που δεν θέλουν να διαφωτιστούν όλα αυτά τα σκάνδαλα διότι έτσι θα εμπλακούν και αυτοί. Ευχαριστώ.