Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή συμπίπτει με μια περίοδο που το εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών συμπιέζεται ασφυκτικά. Οι αυξήσεις των τιμών και η πανθομολογούμενη ακρίβεια σε αγαθά καθημερινής ανάγκης, οι αυξήσεις στην παροχή υπηρεσιών υγείας, παιδείας κ.λπ. και η άνοδος του πληθωρισμού σε συνδυασμό με "εικονικές" αυξήσεις των αμοιβών, αυξήσεις που βρίσκονται σε απόσταση από τα αιτήματα των εργαζομένων, έχουν οδηγήσει σε απόγνωση χιλιάδες νοικοκυριά.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: 2.000.000 ΄Ελληνες ζουν με αποδοχές που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, 10.000 κατασχέσεις σπιτιών και 30.000 κατασχέσεις αυτοκινήτων -με βάση δικαστικές αποφάσεις- είναι προ των πυλών, λόγω αδυναμίας των κατόχων τους να ανταποκριθούν στις δανειακές υποχρεώσεις, ενώ χιλιάδες ΄Ελληνες καταφεύγουν στο δανεισμό για να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους ανάγκες.
΄Ισως οι μόνοι "ευτυχισμένοι ΄Ελληνες" είναι τα κυβερνητικά στελέχη, που, αντί να αναγνωρίσουν τα αδιέξοδα της πολιτικής τους και να προχωρήσουν στις αναγκαίες τομές, επιμένουν στην ωραιοποίηση της κατάστασης.
Ο ΣΥΝ πιστεύει ότι πρώτη προϋπόθεση για τη βελτίωση της σημερινής πραγματικότητας είναι η ριζική αλλαγή της οικονομικής πολιτικής, ο έλεγχος των τιμών και η ουσιαστική αύξηση των αμοιβών των εργαζομένων.
Ζητούμενο, επίσης, παραμένει η διασφάλιση υψηλού επιπέδου εμπιστοσύνης των πολιτών-καταναλωτών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχονται.
Για την ικανοποίηση αυτού του δικαιώματος των πολιτών, ο ΣΥΝ προτείνει:
1. Ανάληψη προσπάθειας από την κυβέρνηση για την ενημέρωση και εκπαίδευση των καταναλωτών στην κατεύθυνση της δημιουργίας υπεύθυνων πολιτών. Η ενημέρωση θα πρέπει να ξεκινά από τη σχολική ηλικία ή και την προσχολική. Ενημερωτικές εκπομπές από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση για ζητήματα δικαιωμάτων των καταναλωτών και διεκδίκησής τους.
2. Προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών κατά την παροχή βασικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, πρόσβασης στις δυνατότητες που παρέχει η κοινωνία των πληροφοριών. Ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και άλλες συναλλαγές διασυνοριακού χαρακτήρα.
3. Ενίσχυση και αύξηση της εκπροσώπησης των καταναλωτών στα όργανα που λαμβάνονται αποφάσεις που τους αφορούν.
4. Ελεγκτικοί μηχανισμοί από την πλευρά του κράτους σε συνεργασία με τις οργανώσεις των καταναλωτών για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους σε όλα τα ζητήματα.
To Γραφείο Τύπου