Η κωλυσιεργία και η άρνηση που επιδεικνύουν οι εφοπλιστές στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων, είχε ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας σήμερα Τρίτη 23 Νοεμβρίου με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Εάν δεν υπογραφεί η ΣΣΕ δημιουργείται έντονη αβεβαιότητα στους Έλληνες ναυτικούς η οποία επιτείνεται από μια σειρά άλλων προβλημάτων που αφορούν μεταξύ άλλων στην αυξημένη ανεργία, στην κακή κατάσταση των οικονομικών του ΝΑΤ και στην περικοπή των συντάξεων παρά το γεγονός ότι οι έλληνες ναυτικοί είναι αυτοί που με τις εισφορές τους μέχρι σήμερα στήριξαν το Ταμείο. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) όχι μόνο πιέζει για ΣΣΕ με μειωμένες αποδοχές για τους ναυτικούς αλλά ζητεί και την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στις συνθέσεις των πλοίων έτσι ώστε να μειωθεί ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που απασχολούνται σε αυτά.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης απέναντι στις πιέσεις της ΕΕΝ για ΣΣΕ με μειωμένες αποδοχές και απέναντι στην επιδίωξη των εργοδοτών σε σύμπνοια με τις επιταγές της τρόικα για υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων έναντι των συλλογικών κλαδικών συμβάσεων;
2. Σχεδιάζει η Κυβέρνηση να υποχωρήσει και να αποδεχθεί την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στις συνθέσεις των πλοίων και στη μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΕΝ;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας
Α' Πειραιά και Νησιών