Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει μόνιμα 500 Δασκάλους και Νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής μέσα στο 2011. Από αυτούς οι 300 θα προσληφθούν μέσω του ΑΣΕΠ και οι υπόλοιποι 200 από τους πίνακες αναπληρωτών. Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μπορούν να πάρουν μέρος οι απόφοιτοι των δύο Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, δηλαδή του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (κατεύθυνση ειδικής αγωγής) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Ο εμπαιγμός, όμως, του Υπουργείου Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έγκειται στο γεγονός ότι δεν θα δημιουργηθούν 500 νέες οργανικές θέσεις ειδικής αγωγής στα δημόσια σχολεία, αλλά με εγκύκλιο που έστειλε με αριθμό πρωτοκόλλου 139417/Γ6 στις 4/11/2010 ενημερώνει τις αρμόδιες διευθύνσεις ότι 464 θέσεις εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ60 Νηπιαγωγών και ΠΕ70 Δασκάλων μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις ΠΕ61 Νηπιαγωγών ΕΑΕ και ΠΕ 71 Δασκάλων ΕΑΕ.
Την ίδια στιγμή, ενώ έχει δεσμευθεί εδώ και ένα χρόνο ότι θα προχωρήσει σε άμεση καταγραφή του πραγματικού μαθητικού πληθυσμού που χρήζει των υπηρεσιών της ειδικής αγωγής, το Υπουργείο αντί να αυξήσει τις οργανικές θέσεις στην Ειδική Αγωγή για να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου, επιλέγει να μοιράσει τις υπάρχουσες και να τις μετατρέψει σε προσωποπαγείς θέσεις με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό μελλοντικά.
Επειδή, το Υπουργείο συνεχίζει να εμπαίζει την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές και τους γονείς, ευαγγελιζόμενο το «νέο σχολείο».
Επειδή, με την εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο δεν υπηρετείται η φιλοσοφία της σχολικής και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επειδή, απεμπολούνται οι δεσμεύσεις του Υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων ΣΜΕΑ-Τμημάτων Ένταξης.
Ερωτάται η κ. Υπουργός
1)Με ποια κριτήρια ορίστηκαν οι υπάρχουσες οργανικές θέσεις, τις οποίες με το νέο καθεστώς μετατρέπει σε προσωποπαγείς θέσεις;
2)Θα αποσυρθεί το έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 13941/Γ6/4-11-2010 της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ;
3)Θα γίνει καταγραφή του πραγματικού μαθητικού πληθυσμού που χρήζει των υπηρεσιών της ειδικής αγωγής;
Ο ερωτών Βουλευτής
Τάσος Κουράκης