Το Υπ. Παιδείας, μέσω του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου (European Schoolnet), προτείνει στα σχολεία να οργανώσουν εκδηλώσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στις 17 Μαρτίου, με στόχο «...να φέρει όσους περισσότερους ευρωπαίους νέους γίνεται κοντά στο Σύνταγμα». Κάλεσε, λοιπόν, με έγγραφό του (Α.Π. 149556/Γ7/28-12-04) τα σχολεία που ήθελαν να συμμετάσχουν, να εγγραφούν στον ιστοχώρο της «'Ανοιξης της Ευρώπης».
Ο διάλογος, η πολυδιάστατη ενημέρωση και η πολυφωνία είναι τα βασικό χαρακτηριστικά του δημοκρατικού εκπαιδευτικού συστήματος που όλοι οραματιζόμαστε. Σαφώς, όμως, και δεν χαρακτηρίζουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Διαφορετικά, πώς να εξηγήσει κανείς την αντιδημοκρατική τακτική που επέλεξε το ΥΠΕΠΘ για να προπαγανδίσει στους μαθητές και καθηγητές των σχολείων της χώρας μας το υπό επικύρωση «Σύνταγμα» της Ευρώπης, δεδομένης της παντελούς έλλειψης διαλόγου στην ελληνική κοινωνία πάνω σε αυτό το κρίσιμο θέμα;
Από τα παραπάνω, προκύπτουν 2 βασικά ερωτήματα:
Θυμίζουμε στην Υπουργό Παιδείας ότι το δικαίωμα στην πολυδιάστατη πληροφόρηση των μαθητών είναι κατοχυρωμένο και από το Σύνταγμα της χώρας και από τις Διεθνείς Συμβάσεις όπως η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που έχει ισχύ νόμου στη χώρα μας.
Τμήμα Παιδείας