Σοβαρά οικονομικά, αναπτυξιακά, και κοινωνικά προβλήματα προκαλούνται στους κατοίκους και εργαζόμενους των ευρύτερων περιοχών Σαλαμίνας και Περάματος, εξαιτίας των υπέρμετρων ναύλων και των συνθηκών μεταφοράς στο πορθμείο Παλούκια-Πέραμα.
Χιλιάδες εργαζόμενοι αλλά και κάτοικοι των ευρύτερων περιοχών χρησιμοποιούν καθημερινά την πορθμειακή γραμμή για μετάβαση στο χώρο δουλειάς και άλλες ενασχολήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΠ, το 2009 μεταφέρθηκαν από την πορθμειακή γραμμή Παλούκια – Πέραμα 8.773.709 επιβάτες. Πρόκειται ουσιαστικά για μια «αστική» συγκοινωνία που χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες(στην πλειοψηφία τους εργαζόμενοι) για τη μετάβαση τους στο χώρο δουλειάς και επιστροφής στα σπίτια τους.
Το κόστος των εισιτηρίων όμως είναι δυσβάσταχτο, ιδιαίτερα σε μια εποχή που οι μισθοί των εργαζομένων περικόπτονται και συμπιέζονται. Ενδεικτικά ένας -καθημερινά εργαζόμενος επιβάτης με δίκυκλο πληρώνει το λιγότερο 80? το μήνα, ενώ για τη μεταφορά με αυτοκίνητο, το κόστος εκτοξεύεται στα 300? και παραπάνω.
Επίσης, οι συνθήκες μεταφοράς παραμένουν στα επίπεδα τριτοκοσμικής χώρας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια λόγω έλλειψης κενών θέσεων στα λιμάνια, ανυπαρξία ανελκυστήρων για ΑΜΕΑ – ηλικιωμένους κ.λ.π.
Επειδή οι δύο κοινοπραξίες(«κοινοπραξία επιβατοχηματαγωγών Σαλαμίνος» και «κοινοπραξία επιβατοχηματαγωγών Αγ. Νικόλαος») κινούνται στη λογική της υπέρμετρης κερδοσκοπικής επιβολής ναύλων, εκμεταλλευόμενες την ανυπαρξία εναλλακτικού τρόπου μετάβασης
Επειδή είναι αδιανόητο να καταβάλλεται αυτό το υπερβολικό ναύλο από κατοίκους-εργαζόμενους και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (ΑΜΕΑ, άνεργους, φοιτητές, μαθητές, στρατεύσιμους κ.α), προκειμένου να μεταβαίνουν καθημερινά στις εργασίες τους.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Τι μέτρα θα πάρουν, ώστε να μειωθεί δραστικά το υπερβολικό ναύλο που εισπράττουν στο πορθμείο Παλούκια – Πέραμα οι δύο κοινοπραξίες;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προχωρήσουν, ώστε να καθιερωθεί μηνιαία κάρτα με σημαντική έκπτωση για επιβάτη και όχημα, στο ναύλο του πορθμείου, όσον αφορά τους καθημερινούς επιβάτες, όπως συμβαίνει σε όλες τις «αστικές» συγκοινωνίες; Σε ποιες εκπτώσεις θα προχωρήσουν για τις ευπαθείς ομάδες π.χ. ανέργους, ΑΜΕΑ, φοιτητές, μαθητές, στρατεύσιμους κ.ά. ;
3. Τι μέτρα προτίθενται να πάρουν, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες μεταφοράς; Προτίθενται να σχεδιάσουν εναλλακτικούς τρόπους μετάβασης των επιβατών στο πορθμείο Πέραμα – Παλούκια, ώστε οι επιβάτες να μην πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης των δύο κοινοπραξιών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Β΄ Πειραιά
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών