Με αφορμή τη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, περί διακοπής και προσωρινής αναστολής δρομολογίων καθώς και διπλασιασμού της τιμής των εισιτηρίων, η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Με τον χειρότερο τρόπο επιβεβαίωσαν τους φόβους των πολιτών της Δυτικής Θεσσαλίας οι ιθύνοντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ανακοινώνοντας ότι από 01.01.2011 η διαδρομή Λάρισα-Καλαμπάκα-Λάρισα αναστέλλεται “προσωρινά” και οι τιμές του πλέον οικονομικού και οικολογικού μέσου μέχρι σήμερα, διπλασιάζονται στις περισσότερες διαδρομές. Δυστυχώς, έχουμε διαπιστώσει και στο παρελθόν, ότι η “προσωρινότητα” σε αυτή την χώρα, μεταφράζεται σε “μονιμότητα”.
Σήμερα αποδεικνύεται περίτρανα τι εννοούσε η κυβέρνηση όταν επαγγελόταν την –μόνο κατʼ επίφαση- εξυγίανση του ΟΣΕ: μετά το νόμο διάλυσης του Οργανισμού, που σπάει σε χίλια κομμάτια τον ΟΣΕ προκειμένου να αποδώσει τα “φιλέτα” του σε χέρια ιδιωτών, που καταργεί το δημόσιο χαρακτήρα του, που ξετίναξε κάθε εργασιακό δικαίωμα των εργαζομένων, που έστειλε ακόμη και τους μηχανοδηγούς σε παντελώς άσχετα με τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους πόστα, σήμερα καταδικάζει τη μισή Ελλάδα στην απομόνωση, κάνοντας λόγο για “ανταγωνιστικότητα”. Ανταγωνιστικότητα για ποιους και με τι κόστος;
Με τα μέτρα που λαμβάνει για την επιχείρηση, για τους εργαζόμενους, για τα “ζημιογόνα” δρομολόγια και τα εισιτήρια, υλοποιεί πρωτοφανείς αντικοινωνικούς σχεδιασμούς σε βάρος του ΟΣΕ, των εργαζομένων και των επιβατών που χρησιμοποιούν το τρένο. Τα περί έκπτωσης στην έγκαιρη προπώληση και στο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι “παρηγοριά στον άρρωστο”, αφού προηγουμένως έχει καταργηθεί κάθε είδους έκπτωση με κοινωνικά κριτήρια (ΑμεΑ, φοιτητικά, τρίτης ηλικίας κ.α.).
Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έστω και την τελευταία στιγμή να αναθεωρήσει και να μην εφαρμόσει καμία απόφαση για νέες περικοπές δρομολογίων και ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, που θα επιβαρύνουν το κοινό που συνειδητά επιλέγει το τρένο ως μέσο μεταφοράς.
Από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε και να αγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο, ενιαίο, αναβαθμισμένο και δημόσιο σιδηρόδρομο, απαλλαγμένο από τις πρακτικές της διεφθαρμένης, αδιαφανούς και πελατειακής διαχείρισης, που θα διαδραματίσει ένα νέο μεγάλο αναπτυξιακό, κοινωνικό και οικολογικό ρόλο στη χώρα».
To Γραφείο Τύπου