Με αφορμή τις κυβερνητικές προθέσεις για την Ολυμπιακή Αεροπορία, το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ τονίζει:
Η κυβέρνηση για μια ακόμη φορά απεργάζεται την απαξίωση, την ιδιωτικοποίηση και τη συρρίκνωση της Ο.Α. και του Ομίλου της, με πρόσχημα την σωτηρία της.
Με εκβιαστικές διαδικασίες ετοιμάζει τροπολογίες οι οποίες μεταλλάσσουν και μετατρέπουν τον Εθνικό και "Ολυμπιακό" Αερομεταφορέα από εταιρεία των πέντε ηπείρων σε μια μικρή αεροπορική εταιρεία των Βαλκανίων με λίγο "άρωμα" Ευρώπης.
Τα ίδια σχέδια προβλέπουν ότι από τις 5500 χιλιάδες περίπου εργαζομένων, 1800 μεταφέρονται στη λεγόμενη Ν.Ο.Α., ενώ για τους υπόλοιπους ετοιμάζεται ένα αβέβαιο εργασιακό μέλλον με κινδύνους κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων, συμβάσεων εργασίας και διαρκούς ομηρίας.
Η υποδομή της Ο.Α. στο νέο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος", με τις τεράστιες δυνατότητες που έχουν, όπως η Τεχνική Βάση, ο Εμπορικός Σταθμός, η επίγεια εξυπηρέτηση προς τρίτους (Handling), ενώ αποτελούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Εθνικού Αερομεταφορέα, εκποιούνται και προσφέρονται στην αγορά ως ιμάτια προς διανομή.
Ο ΣΥΝ εμμένει στην πρότασή του, στη συνολική ανασυγκρότηση του Εθνικού Αερομεταφορέα και των θυγατρικών του, με δημόσιο και κοινωνικό ρόλο, εθνική αποστολή, επιχειρηματική αποτελεσματικότητα και κερδοφορία προς όφελος της κοινωνίας και της εθνικής Οικονομίας.
Το νέο "μόρφωμα (ΝΟΑ)" που ετοιμάζει η κυβέρνηση κινείται στα πλαίσια μιας ακραίας νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ήδη σε άλλες χώρες της Ευρώπης (όπως στο Βέλγιο με τη Sabena και στην Ελβετία με την Swissair) δοκιμάστηκε και οδήγησε στην κατάρρευση και στη διάλυση αυτών των αεροπορικών εταιρειών, με τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος.
Το ερώτημα και για την κυβέρνηση, αλλά και τη Ν.Δ., είναι, εάν η χώρα μας θα έχει εθνική στρατηγική αερομεταφορών με δημόσιο, κοινωνικό και επιχειρηματικό όφελος, αν θέλει μια ισχυρή και κερδοφόρα Ο.Α. ή θα την παραχωρήσει και θα τη διαμοιράσει στον ανταγωνισμό των διαπλεκόμενων συμφερόντων.
To Γραφείο Τύπου