Η κυβέρνηση μετά την ψήφιση του ν. 3891/10, προχώρησε ήδη στη δραστική περικοπή δεκάδων περιφερειακών δρομολογίων και στην ανακοίνωση της συρρίκνωσης κατά 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου,( παρά της εξαγγελίες της ότι δεν θα έκλεινε ούτε 1 χλμ σιδηροδρομικής γραμμής), ενώ ανακοίνωσε υπέρογκες αυξήσεις στα εισιτήρια και στα τιμολόγια των εμπορευματικών μεταφορών. από 1/1/2011 που υπερβαίνουν το 50%.
Την ίδια ώρα η Κυβέρνηση επιτίθεται με βαναυσότητα στα εισοδήματα των εργαζομένων, προτείνοντας μισθούς με μειώσεις που κυμαίνονται από 25%-40% αθετώντας τις υποσχέσεις της ότι δεν θα πειραχθούν οι πάγιες τακτικές αποδοχές τους. Ταυτόχρονα, αποφάσισε τη μεταφορά του «πλεονάζοντος» προσωπικού του ΟΣΕ σε άλλους φορείς του Δημοσίου και ευρύτερου Δημοσίου τομέα. Για το λόγο αυτό ανακοίνωσε μέσω του διαδικτύου ότι ο αριθμός των πλεοναζόντων είναι 2.700 και πρόσφατα διένειμε στο προσωπικό του ΟΣΕ πίνακα με 7.775 θέσεις εργασίας σε νοσοκομεία και φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, καλώντας το να υποβάλλει αίτηση μεταφοράς.
Ωστόσο, η υπόθεση της μεταφοράς εργαζομένων, εξαρχής απαράδεκτη, αποδεικνύεται, παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, ότι είναι διάτρητη και ιδιαίτερα προβληματική. Κι αυτό διότι είναι άγνωστο σε πόσο χρόνο θα υλοποιηθεί η μεταφορά των εργαζομένων του ΟΣΕ στις νέες τους θέσεις. Άγνωστο, επίσης, από ποιο φορέα θα μισθοδοτούνται στο μεσοδιάστημα οι υπό μεταφορά εργαζόμενοι, με ποιό μισθολόγιο, με ποιές ασφαλιστικές εισφορές κλπ. Επιπρόσθετα οι θέσεις υποδοχής εργαζομένων του ΟΣΕ, που ανακοινώθηκαν από τους φορείς του Δημοσίου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα (με παμπάλαια οργανογράμματα), αφορούν υπηρεσίες πολλές εκ των οποίων οδεύουν προς κλείσιμο ή ανασυγκρότηση.
Επίσης, σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων και καταγγελίες συνδικαλιστικών φορέων του ΟΣΕ, υπηρεσιακοί και «κομματικοί» παράγοντες του οργανισμού προχωρούν σε ενέργειες για «ευνοϊκές τακτοποιήσεις» εργαζομένων στον ΟΣΕ, που μετατάσσονται σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει έντονο κλίμα ανασφάλειας στους εργαζόμενους, παραβιάζουν διατάξεις της νομοθεσίας, αλλά κυρίως προσβάλλουν κάθε αίσθημα δικαίου, γιατί δημιουργούν σιδηροδρομικούς υπό μετάταξη διαφορετικών δικαιωμάτων και επιβαρύνουν την ήδη επιβαρημένη κατάσταση των εργαζομένων στον ΟΣΕ και οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση «βολεύει» τους κολλητούς της.
Και βέβαια δημιουργούν την πεποίθηση ότι η κυβέρνηση δεν είχε σχέδιο για την αναβάθμιση του ΟΣΕ προς όφελος της Κοινωνίας και για το μέλλον των εργαζομένων του, αλλά το μόνο μέλημά της ήταν η εκποίησή του στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο νόμος προβλέπει ακόμη:
Ξεπούλημα της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ(σύμφωνα με εκτιμήσεις η αξία της ξεπερνά τα 10 δις.ευρώ), ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων τομέων του, λεηλασία εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων του.
Επειδή όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση νομοθέτησε σε αγαστή συνεργασία με την Τροϊκα και επιχειρηματικούς κύκλους την εκποίηση του Οργανισμού, χωρίς κανένα σχεδιασμό αναβάθμισης του σιδηροδρόμου προς όφελος της κοινωνίας, την ανάπτυξη της χώρας, και την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων του.
Επειδή η χώρα έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ, στην υπηρεσία της κοινωνίας και της ανάπτυξης της χώρας.
Ερωτάται ο κ. υπουργός.
1. Προτίθεται, έστω και την ύστατη στιγμή να σταματήσει τις διαδικασίες υλοποίησης των διατάξεων του Ν.3891/2010 που διαλύει τον σιδηρόδρομο και εξοντώνει τους εργαζόμενους σʼαυτόν, με άμεσες συνέπειες στην κοινωνία και τη χώρα;
2. Θα σταματήσει άμεσα τη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου και την περικοπή των περιφερειακών δρομολογίων, ώστε να μην νεκρωθεί η περιφέρεια και η χώρα γενικότερα; Θα αναστείλει άμεσα τις αυξήσεις από 1/1/2010 των εισιτηρίων και των τιμολογίων των εμπορευματικών μεταφορών, που καθιστούν τη χρήση του σιδηροδρόμου πολυτέλεια;
3. Προτίθεται, σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να προχωρήσει σε σύνταξη νέου σχεδίου νόμου, που θα περιφρουρεί το μέλλον του ΟΣΕ, ως δημόσιας επιχείρησης που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, μακριά από σκάνδαλα και βολέματα, που θα υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο και την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία
Λαφαζάνης Παναγιώτης