Σύμφωνα µε τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή ευρωπαϊκή χώρα στα υγρά καύσιμα, και συγκεκριμένα στην αμόλυβδη βενζίνη. Με μέση τιμή τα 1,575 ευρώ το λίτρο, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στις 27 ευρωπαϊκές χώρες με δεύτερη την Ολλανδία. Οι υψηλές τιμές καυσίμων έχουν σημαντικότατές αρνητικές επιπτώσεις, τόσο για τους καταναλωτές των φτωχότερων κοινωνικών ομάδων όσο και για την ελληνική οικονομία.
Αιτία των υψηλότατων τιμών καυσίμων στην Ελλάδα, εκτός από τα πρόσφατα απανωτά κύματα αυξήσεων της φορολογίας, είναι: α) ο πλήρης έλεγχος διύλισης και εμπορίας από δύο (2) συγκεκριμένες εταιρείες, β) η απουσία αποτελεσματικής παρέμβασης της Αρχής Ανταγωνισμού και των αρμόδιων κρατικών ελεγκτικών μηχανισμών και γ) κρούσματα κερδοσκοπίας που καταγγέλλονται από τους συνδικαλιστικούς φορείς των βενζινοπωλών (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων)
Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
Υπάρχουν σκέψεις για μη περαιτέρω αύξηση ή ακόμα και μείωσης της φορολογίας στα καύσιμα; Ή τουλάχιστον να εξαιρεθούν από την αύξηση αυτή τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα;
Ποια άμεσα μέτρα σκοπεύει να λάβει η κυβέρνηση για:
• Την αντιμετώπιση της εναρμονισμένης τακτικής τόσο στη διύλιση όσο και την εμπορία των υγρών καυσίμων;
• Την ουσιαστική δραστηριοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών για την αντιμετώπιση των φαινόμενων λαθρεμπορίας, νοθείας και κερδοσκοπίας;
• Εφαρμογή του μέτρου της καθιέρωσης συστήματος καταγραφής των εισερχόμενων και εξερχόμενων ποσοτήτων καυσίμων σε όλα τα πρατήρια της χώρας;
Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτρης Παπαδημούλης