Ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, Μιχάλης Κριτσωτάκης, μετά την ενημέρωση από τη διοίκηση του ΟΛΗ και τους εκπροσώπους των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβυζίου και κατά την τοποθέτησή του, τόνισε:
Δεν υπάρχει απλά έλλειμμα ενημέρωσης προς τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβυζίου από την πλευρά του ΟΛΗ. Στην ουσία δεν υπάρχει ούτε ο στοιχειώδης Δημοκρατικός Προγραμματισμός, δεν υπάρχει συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ούτε των δύο Δήμων ούτε της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ούτε της Περιφέρειας, σʼ ένα θέμα πάρα πολύ σημαντικό. Τρεις μέρες πριν την κατάργηση της Ν.Α. πέρασαν εσπευσμένα το θέμα της μελέτης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο!!!!
Δεν μπορεί στο Λιμάνι του Ηρακλείου, στην καρδιά της πόλης να έχει λόγο μόνο η κομματικά διορισμένη διοίκηση της Α.Ε. Όταν τα όρια του λιμένα είναι 300 μέτρα από το Δημαρχείο της πόλης.
Δεν μπορεί να προβλέπεται να δοθούν 20.000.000 ? στην περιοχή των Λινοπεραμάτων που στην ουσία μονιμοποιούν τις εγκαταστάσεις των καυσίμων, του εργοστασίου της ΔΕΗ σε μια περιοχή τουριστική!
Η κατάσταση αυτή θεωρείται απαράδεκτη και βρίσκει αντίθετους την τοπική κοινωνία και την Αυτοδιοίκηση ενώ υπάρχουν ακόμα και κυβερνητικές δεσμεύσεις που όμως δεν τηρούνται.
Δεν υπάρχει πολιτική για τις πύλες εισόδου στη χώρα και στην Κρήτη. Τελικά υπάρχει θέμα για νέο εμπορικό λιμάνι που θα αφήνει μόνο την επιβατική και τουριστική κίνηση στο λιμάνι του Ηρακλείου ελαφρύνοντάς το και αφήνοντας περισσότερο χώρο για την πόλη και γιʼ αυτές τις δράσεις.
Είναι φανερό ότι με ιδιωτικά κεφάλαια και παραχωρήσεις στους ιδιώτες προβλέπει ο ΟΛΗ ΑΕ να κινηθεί η μελέτη που παρουσίασε. Είναι γνωστή η πρόθεση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των μεγάλων λιμανιών της χώρας που ξεκίνησε με τη συμφωνία της COSCO στον Πειραιά.
Δε θα συναινέσουμε ούτε επί της ουσίας ούτε επί της διαδικασίας στους σχεδιασμούς της διορισμένης κυβερνητικής διοίκησης της ΑΕ του ΟΛΗ που αποφασίζει υποκαθιστώντας κάθε έννοια Δημοκρατικού Προγραμματισμού, περιθωριοποιώντας την Αυτοδιοίκηση, με στόχο την ιδιωτικοποίηση των δράσεων και τέλος της πώλησης του λιμανιού, χωρίς συμμετοχή, με μια «ενημέρωση», χωρίς την τοπική κοινωνία και τους φορείς της, χωρίς εμάς «για μας»!
Για το θέμα της κρουαζιέρας που λαμβάνει κάποια μέτρα, σύμφωνα με τη μελέτη, δεν είμαστε αντίθετοι, μόνο που το θέμα είναι πιο σύνθετο ασφαλώς από τη λήψη κάποιων επιμέρους μέτρων.
Είναι θέμα συνολικότερης πολιτικής για τον τουρισμό (που στην Ελλάδα σκοτώνει το συγκριτικό του πλεονέκτημα με ευθύνη της κυβέρνησης). Μέσα σε μια άλλη πολιτική για τον τουρισμό μπορεί να υπάρχει πολιτική για την κρουαζιέρα και εν πάσει περιπτώσει δε φταίνε οι απεργίες στον Πειραιά ή η Ακρόπολη που (όπως λέει η κυβέρνηση) έκλεισαν για 3 ή 4 μέρες συνολικά από κάποιες δράσεις,
- Ενώ δε φταίει το κλειστό επί τέσσερα χρόνια Μουσείο του Ηρακλείου που δεν προγραμμάτισαν και δεν χρηματοδότησαν σωστά οι κυβερνήσεις!
- Δεν φταίει το χάλι γύρω από τον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού που δεν επιτρέπει στην UNESCO να τον εντάξει στον κατάλογο των μνημείων της ανθρωπότητας!
- Δεν φταίει το ότι δεν υπάρχει σχέδιο για την ενοποίηση, την προβολή και την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, και λοιπά πολλά….
Τελικά κάποιοι αποδεικνύουν καθημερινά ότι δεν έχουν καταλάβει τα αίτια της κρίσης, δεν έχουν διδαχθεί τίποτα και συνεχίζουν τα ίδια.
To Γραφείο Τύπου