Η επικείμενη από 1η Φλεβάρη αύξηση και μάλιστα μέχρι 40%, στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών συνιστά ένα ανυπόφορο πλήγμα στα λαϊκά εισοδήματα, ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων και ανέργων και μια απεχθέστατη κίνηση αναλγησίας, ιδιαίτερα προς μισθωτούς και συνταξιούχους, που αυτήν την περίοδο βλέπουν τις απολαβές τους να μειώνονται ή και να εξανεμίζονται.
Η αύξηση και μάλιστα τόσο μεγάλη, στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών έρχεται να αναδείξει ότι η κυβέρνηση, όταν μιλάει για εκσυγχρονισμό και εξυγίανση των ΔΕΚΟ, δεν εννοεί τίποτα άλλο παρά μόνο τη δραστική μείωση των μισθών και τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων σε αυτές και κυρίως τη μετατροπή των ΔΕΚΟ από κοινωφελείς οργανισμούς, σε κερδοσκοπικούς μηχανισμούς λεηλασίας και καταλήστευσης των πιο αδύναμων και ανήμπορων συμπολιτών μας.
Επειδή η αύξηση των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίας είναι μόνο η ορατή κορυφή του παγόβουνου στο κύμα των γενικευμένων ανατιμήσεων σε είδη και υπηρεσίες πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης που δίνει τη χαριστική βολή στα λαϊκά εισοδήματα.
Επειδή οι αστικές συγκοινωνίες ως το αποκλειστικό καταφύγιο των πιο φτωχών και αδύναμων συμπολιτών μας, πρέπει να είναι σε όλους και όλες προσιτές, αν όχι και να παρέχονται με συμβολικό εισιτήριο και σε ορισμένες, τουλάχιστον, κοινωνικές κατηγορίες δωρεάν.
Ερωτάται ο κ. οι Υπουργός:
1. Σκοπεύει να αναθεωρήσει τη βάναυση απόφαση για αυξήσεις και να διατηρήσει στα ίδια, τουλάχιστον, επίπεδα τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη;
2. Σκοπεύει να αναθεωρήσει τους μέχρι τώρα κυβερνητικούς σχεδιασμούς και να προχωρήσει στην ανασυγκρότηση των αστικών συγκοινωνιών με διάλογο και τη συναίνεση των εργαζομένων, καθώς και με τη στήριξη των μισθολογικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων;
Ο ερωτών Βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης