Με τις ανακοινώσεις του Υπουργικού Συμβουλίου για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η κυβέρνηση ξεπέρασε κάθε ακραίο νεοφιλελεύθερο, όριο. Πίσω ακόμη και από όσα επικρατούν σε χώρες που ακολουθούν κατά τα άλλα απαρέγκλιτα τους νόμους της αγοράς, παραδίδουν τις αστικές συγκοινωνίες στη δικαιοδοσία του κέρδους επιφέροντας βαρύ πλήγμα στο δημόσιο χαρακτήρα τους. Ένα συλλογικό αγαθό όπως η μετακίνηση, όμως, είναι δικαίωμα των πολιτών και το κράτος πρέπει να οργανώνει την παροχή της, φθηνή ή δωρεάν, σε όλους ανεξαίρετα τους πολίτες.
Ειδικά αυτή την στιγμή εν μέσω κρίσης, η κυβέρνηση έπρεπε να κινηθεί ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση. Να πάρει μέτρα προσέλκυσης των πολιτών στα μαζικά μέσα μεταφοράς, ιδιαίτερα αυτά της σταθερής τροχιάς για λόγους κοινωνικούς και οικολογικούς.
Να ενισχύσει τα δρομολόγια κορμού, να δώσει προβάδισμα έναντι των ΙΧ με λεωφορειοδρόμους, με το πράσινο κύμα, με τοπικές συνδέσεις, με μίνιμπας, με ζώνες ελεύθερης επιβίβασης, με κάρτες δωρεάν σε ανέργους, φθηνό εισιτήριο ενιαίο για όλα τα μέσα, με διεύρυνση των νυχτερινών ωραρίων, χάραξη ποδηλατόδρομων κ.λπ.
Η κυβέρνηση πάει εντελώς ανάποδα, διώχνει τους χρήστες από τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Αποδεικνύει έτσι όχι μόνο την άβυσσο που τη χωρίζει από την κοινωνία, από το πιο φτωχά στρώματα του πληθυσμού, αλλά και τη μέγιστη υποκρισία της όταν έλεγε τα παχιά λόγια για πράσινη ανάπτυξη. Το απέδειξε εξάλλου λίγες εβδομάδες πριν και με τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου, του πιο φιλικού στο περιβάλλον μέσου.
Είναι απαράδεκτο ότι η κυβέρνηση ενοχοποιεί τους εργαζόμενους στα μέσα μεταφοράς με την κουτοπόνηρη σκέψη ότι καλλιεργώντας την αντιπαράθεση θα κερδίσει συναινέσεις. Κάνει απόλυτο λάθος. Οι πολίτες-χρήστες των αστικών συγκοινωνιών γνωρίζουν πλέον ότι εκτός των εργαζομένων στις συγκοινωνίες είναι αυτοί τα τελικά θύματα της υποβάθμισης των συγκοινωνιών και, ταυτόχρονα, της ληστρικής αύξησης των εισιτηρίων από τη νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση. Οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο διότι ανατρέπονται πλήρως οι συνθήκες εργασίας τους, οι συλλογικές τους συμβάσεις. Οι πολίτες θα συμπορευθούν, γιατί ο στόχος είναι κοινός. Η κοινωνία, το περιβάλλον και η οδική ασφάλεια δέχονται την επίθεση της κυβέρνησης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα αγωνιστεί με όλες τις δυνάμεις του συνεισφέροντας στην έμπρακτη αντίσταση και αντίδραση των πολιτών στα μέτρα αυτά. Υπάρχει το ενθαρρυντικό παράδειγμα του κινήματος των διοδίων. Τώρα το ζήτημα που τίθεται είναι ακόμη ευρύτερο και σοβαρότερο, γιατί συνδέεται με την ποιότητα ζωής μας πολλαπλά. Οι πολίτες δεν μπορεί να είναι παθητικοί δέκτες των όποιων μέτρων, που με ακραία ταμειακή λογική κυβέρνηση και τρόικα θεωρούν ότι μπορούν να επιβάλουν.
To Γραφείο Τύπου