Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
17/01/2011

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ σχετικά με τη Διαβούλευση του Υπ. Παιδείας για το ρόλο των Πρότυπων - Πειραματικών Σχολείων και την Αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Υπουργείου Παιδείας

Καρικατούρα διαλόγου αποτελεί η «Δημόσια Διαβούλευση» που έχει ξεκινήσει η ηγεσία του Υπ. Παιδείας για τα ρόλο των Πρότυπων - Πειραματικών Σχολείων και την Αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Υπουργείου Παιδείας.

Πίσω από εκφράσεις του τύπου «αξιοκρατική πνευματική άμιλλα», «αριστεία και καινοτομία», «αποτελεσματικότερη διαχείριση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων» και «διαρκής εκσυγχρονισμός», η κυβέρνηση κρύβει τις πραγματικές επιδιώξεις της: Να περάσει στην κοινή γνώμη την αντίληψη ότι οι αντιεκπαιδευτικές επιλογές της είναι προϊόν δημόσιου διαλόγου και εκφράζουν τη βούληση της ελληνικής κοινωνίας.

Ας κατανοήσουν οι εισαγωγείς της νεοφιλελεύθερης πολιτικής ότι ο εκπαιδευτικός κόσμος και ο κόσμος της εργασίας δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχτούν τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές τους.

Η ελληνική κοινωνία δεν χρειάζεται πρότυπα «σχολεία αρίστων» για μια μειοψηφία παιδιών που θεωρείται πως «έχουν δυνατότητες ακαδημαϊκής ανόδου», όπως υποστηρίζεται στο κείμενο της Διαβούλευσης, αλλά μια εκπαιδευτική πολιτική που θα μπορεί να εξασφαλίζει ένα καλό σχολείο σε κάθε παιδί.  Ούτε χρειάζεται διοικητικές αναδιαρθρώσεις που κινούνται από τις λογικές της ενίσχυσης του συγκεντρωτισμού, της ιδιωτικοποίησης δημόσιων υπηρεσιών και των περικοπών που επιβάλλει η πολιτική του Μνημονίου σε βάρος της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Τμήμα Παιδείας