Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
21/01/2011

800 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ... «ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΑΠΑΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ»!

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ

Η πανηγυρική παρουσίαση ενός από τα 800 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία (απομένουν ακόμη άλλα 799…) στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο από την ηγεσία του υπ. Παιδείας δεν στάθηκε ικανή να κρύψει τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνει το Δημόσιο Σχολείο εξαιτίας της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Με αυτή τη θλιβερή πραγματικότητα, της υποχρηματοδότησης, των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων, της ημιμάθειας και των έντονων μορφωτικών ανισοτήτων, έρχονται σε επαφή καθημερινά μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, και όχι με την ωραιοποιημένη, «εικονική» πραγματικότητα του Δημοτικού Σχολείου της Θέρμης.

Η αρμόδια υφυπουργός κ. Χριστοφιλοπούλου παρέλειψε να αναφέρει πως οι δαπάνες για τη λειτουργία των σχολείων μειώθηκαν δραματικά το 2010, ενώ και στον προϋπολογισμό του 2011 προβλέπεται περαιτέρω μείωσή τους, αφού για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια θα βρεθούν κάτω από 3% του ΑΕΠ.

Παρέλειψε ακόμη να αναφέρει πως η λειτουργία του διευρυμένου προγράμματος  στηρίχθηκε  αποκλειστικά σε περιφερόμενους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που για να συμπληρώσουν το ωράριό τους μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο, με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό έργο. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ και εξαναγκάστηκαν σε επίσχεση εργασίας, γιατί μέχρι το Δεκέμβριο δεν είχε αρχίσει ακόμη η μισθοδοσία τους.

Παρέλειψε επίσης να διευκρινίσει πως το πρόγραμμα στηρίζεται από τους πόρους του ΕΣΠΑ και κανείς δεν ξέρει αν θα έχει την τύχη τόσων άλλων αντίστοιχων προγραμμάτων, που με τη λήξη της χρηματοδότησης έληξε και η λειτουργία τους.

Παρέλειψε, τέλος, να δηλώσει πως ο συνολικός σχεδιασμός του Ολοήμερου Δημοτικού πραγματοποιείται χωρίς ουσιαστικό διάλογο με τους αρμόδιους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και χωρίς την παιδαγωγική γνώση και ευαισθησία που απαιτείται. Το πρόγραμμα σπουδών, όπως διαμορφώνεται, στοχεύει κυρίως στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και όχι στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού.

Τμήμα Παιδείας