Δεν πρόλαβαν να περάσουν λίγοι μήνες από την ψήφιση του νόμου για την άρση του καμποτάζ στο χώρο της κρουαζιέρας και δυστυχώς, οι εκφρασμένοι φόβοι μας για τον πλήρη αφελληνισμό της επιβεβαιώνονται. Η εταιρία Louis, η μοναδική εταιρία που διέθετε κρουαζιερόπλοια στο Ελληνικό νηολόγιο προτίθεται να προχωρήσει στην υποστολή της ελληνικής σημαίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα είχε επισημάνει αυτό τον κίνδυνο. Κατά τη συζήτηση του σχετικού σχεδίου νόμου στη Βουλή στα τέλη του περασμένου Αυγούστου, τοποθετούμενος εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ στις 24-08-2010 είχα αναφέρει μεταξύ άλλων: « Πολύ σύντομα, εφόσον γίνει νόμος το σχετικό σχέδιο νόμου θα έχουμε άμεση προσαρμογή των εταιρειών που έχουν ελληνική σημαία, με την αλλαγή της σημαίας προκειμένου να επωφεληθούν από την περαιτέρω αξιοποίηση των μειωμένων στάνταρντ εργασίας των ναυτικών που απασχολούνται σε αυτά τα πλοία. Τα πλοία θα πάψουν να έχουν ελληνική σημαία, με αποτέλεσμα να απολεσθούν άλλες 430 θέσεις εργασίας ελλήνων ναυτικών, που αυτή τη στιγμή εργάζονται σε αυτά τα πλοία, να μειωθεί ο αριθμός των πλοίων του ελληνικού νηολογίου και να έχουμε περαιτέρω απώλεια εσόδων από το ελλειμματικό ΝΑΤ».
Αλήθεια, τώρα τι μπορεί να πει η κυβέρνηση για αυτή την εξέλιξη;
Πως μπορεί σε μια περίοδο κρίσης να δικαιολογήσει την απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο και το ΝΑΤ από την μείωση του ελληνικού νηολογίου που θα προκαλέσει ο νόμος που ψήφισαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ;
Τι έχει να πει στους εργαζόμενους που θα χάσουν τις θέσεις εργασίας τους και θα προστεθούν στη λίστα των εκατοντάδων χιλιάδων ελλήνων ανέργων;
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της, να σταματήσει την λήψη μέτρων κατά της ναυτεργασίας όπως είναι η κατάργηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας που συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή και να προχωρήσει σε ουσιαστικά μέτρα για την ενίσχυση της. Η πολιτική της υποταγής στα αιτήματα του εφοπλιστικού κεφαλαίου που ακολουθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις όχι μόνο είναι αδιέξοδη αλλά οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του ναυτικού επαγγέλματος και στην απώλεια των ωφελειών που έχει για την ελληνική οικονομία ο κλάδος της ναυτιλίας.
To Γραφείο Τύπου