Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και των διοδίων είναι μεταξύ 40% και 80%, χωρίς καμία πρόνοια για τις κοινωνικές ομάδες που δέχτηκαν το βάρος των περικοπών που επέβαλλε το μνημόνιο. Το δίκτυο των εθνικών δρόμων βρίσκεται σε ένα κλοιό από διόδια, όπως προβλέπουν οι ληστρικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τους παραχωρησιούχους και μεγάλος αριθμός πολιτών καλείται να πληρώσει ακόμα και για δρόμους που δεν έχουν καν κατασκευαστεί.
Η κυβέρνηση απαντά στο διαρκώς ογκούμενο κίνημα πολιτών ενάντια στις αυξήσεις στις τιμές εισιτηρίων και διοδίων, με μία άνευ προηγουμένου επιχείρηση συκοφάντησης, χρησιμοποιώντας φτηνή επιχειρηματολογία περί «τζαμπατζήδων». Επιχειρεί δε, να ταυτίσει τις κινητοποιήσεις των πολιτών με επεισόδια βίας οπαδών ποδοσφαιρικών ομάδων.
Την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι της χώρας καλούνται να υποστούν θυσίες και περικοπές, η κυβέρνηση όχι μόνο επιτρέπει πολλαπλές αυξήσεις και απαγορευτικές τιμές διοδίων, αλλά αρνείται να επαναδιαπραγματευθεί προς όφελος του δημοσίου τις σχετικές ληστρικές συμβάσεις. Με δεδομένο τον αυξημένο αριθμό αυτοκινήτων που διέρχονται την Αττική οδό σε σχέση με ότι προβλεπόταν στη σύμβαση, (300000 αντί 120000 ημερησίως) η Αττική οδός θα έπρεπε ήδη να έχει αποδοθεί πίσω στο δημόσιο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα μελετάται μια μείωση των διοδίων έναντι αυξημένου χρόνου παράδοσης των έργων ή του χρόνου εκμετάλλευσης των εθνικών δρόμων από τους παραχωρησιούχους, η οποία σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.
Ερωτάται ο κ. Πρωθυπουργός
• Σκοπεύει ο κ. Πρωθυπουργός να καταγγείλει τη σύμβαση για την Αττική οδό και ειδικά μάλιστα στο σημείο το οποίο προβλέπει απόδοση των εσόδων στο δημόσιο επί των καθαρών κερδών της κοινοπραξίας και όχι επί των ακαθάριστων εσόδων από τα διόδια;
• Σκοπεύει να επανεξετάσει τις συμβάσεις παραχώρησης για τους πέντε εθνικούς δρόμους;
• Σκοπεύει να επανεξετάσει την υπερβολική και εξοργιστική αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες;
Ο ερωτών Βουλευτής
Αλέξης Τσίπρας