Μετά τις διακοπές δρομολογίων, την απαξίωση του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου και την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων στο όνομα της «εξυγίανσης» και της ανταγωνιστικότητας», όλη η Θεσσαλία και ειδικά οι δυτικές της περιοχής (Καρδίτσα, Τρίκαλα) βρίσκονται σε αναβρασμό.
Σε ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας για την όλο και μεγαλύτερη, το τελευταίο διάστημα, προσπάθεια υποβάθμισης του σιδηροδρόμου στην περιοχή, κατέληξαν μετά από σύσκεψη, εκπρόσωποι του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, του Συλλόγου Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, της Λέσχης Σιδηροδρομικών Βόλου, του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Βόλου-Πηλίου, Λάρισας, Τρικάλων και Καρδίτσας.
Η κοινή εκτίμηση των συμμετεχόντων στη σύσκεψη, ήταν η ίδια θέση που διατυπώνει ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και χρόνια, ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί για τη Θεσσαλία διαχρονικό μοχλό ανάπτυξης, καθώς είναι ένα μέσο που εξυπηρετεί τη μαζική μετακίνηση με ασφάλεια των πολιτών και την οικονομική και ταυτόχρονα οικολογική μεταφορά των προϊόντων και αγαθών γενικότερα.
Με το ψήφισμά τους, οι φορείς ζητούν
Την άμεση έναρξη των διαδικασιών όχι μόνο για την ηλεκτροκίνηση των γραμμών Βόλου-Λάρισας αλλά και στο τμήμα μεταξύ των προαναφερθεισών περιοχών με τους σταθμούς Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας. Επισημαίνεται ότι η γραμμή της Δυτικής Θεσσαλίας είναι σύγχρονης υποδομής και έτοιμη να δεχθεί την ηλεκτροκίνηση.
Την άμεση επαναδρομολόγηση του ζεύγους 47/48, που μπορεί να κυκλοφορήσει συνδεδεμένο με το 40/41 με διπλή αυτοκινητάμαξα AEG.
Την επαναφορά του δρομολογίου ανταπόκρισης της Δυτ. Θεσσαλίας με την αμαξοστοιχία 501 προς Αθήνα και το συνδυασμό του με ανταπόκριση με ηλεκτροκίνητο τρένο προς τη Θεσσαλονίκη. Σήμερα, που το δρομολόγια έχει διακοπεί, ο συρμός 884/885 ακινητοποιείται για 5 ώρες στην Καλαμπάκα, ενώ δαπανώνται άσκοπα ενέργεια και εργατοώρες.
Την πληρέστερη αξιοποίηση της τουριστικής γραμμής του Πηλίου, με αφετηρία των δρομολογίων την πόλη του Βόλου.
Την επαναλειτουργία των δρομολογίων της δρεζίνας των Τεμπών, καθώς κι αυτών στη γραμμή Νέων Πόρων-Πλαταμώνα.
Όπως είναι γνωστό, το έργο της ηλεκτροκίνησης μεταξύ Βόλου-Λάρισας, ήταν ενταγμένο στα έργα του φακέλου διεκδίκησης των Μεσογειακών Αγώνων 2013 και αποτελεί πάγιο αίτημα των πολιτών και των δύο πόλεων. Με την αφαίρεση των Μ.Α. 2013, η υλοποίησή του τίθεται εν αμφιβόλω, μαζί με μία σειρά ακόμη αναπτυξιακών έργων για τη Θεσσαλία, μολονότι δημοσιεύματα κάνουν λόγο για καταρχήν βούληση των εταιριών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ για την κατασκευή του, χωρίς όμως να διευκρινίζονται τόσο το χρηματοδοτικό καθεστώς όσο και το χρονοδιάγραμμα.
Επίσης, οι φορείς της Καρδίτσας και των Τρικάλων έχουν διαμαρτυρηθεί εντόνως κι έχουν κάνει πολλές φορές κρούσεις στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη διακοπή των δρομολογίων.
Σε ό,τι αφορά, δε, στη δρεζίνα των Τεμπών και στο τρενάκι του Πηλίου, οι φορείς της Λάρισας και της Μαγνησίας έχουν επισημάνει τα πολλαπλά οφέλη στην τουριστική ανάδειξη των δύο περιοχών, αλλά και στην οικονομική ώθηση που δίνουν στις τοπικές επιχειρήσεις.
Με βάση τα παραπάνω,
ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:
1. Με ποιο ακριβές χρονοδιάγραμμα θα ξεκινήσει και υπό ποιο χρηματοδοτικό καθεστώς το έργο της ηλεκτροκίνησης μεταξύ Βόλου-Λάρισας; Προτίθενται να επεκτείνουν την ηλεκτροκίνηση έως τους Σταθμούς των Παλαιοφαρσάλων και της Καλαμπάκας;
2. Προτίθενται να ικανοποιήσουν τα αιτήματα για επαναφορά των δρομολογίων που συνδέουν τη Δυτ. Θεσσαλία με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, ώστε να τελείται απρόσκοπτα η μετακίνηση των πολιτών με το τρένο; Εάν ναι, με ποιο χρονοδιάγραμμα;
3. Θα επαναφέρουν τα δρομολόγια (1) της δρεζίνας των Τεμπών και (2) μεταξύ Νέων Πόρων-Πλαταμώνα;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ηρώ Διώτη