Με αφορμή τις δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για επικείμενη επίτευξη συμφωνία μείωσης των διοδίων, η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη έκανε την ακόλουθη παρέμβαση:
«Είναι πλέον εμφανές ότι το Υπ. ΥΠΟΜΕΔΙ εμπαίζει φανερά τους πολίτες, όταν μόλις 4 ημέρες πριν την εφαρμογή ισχύος του νέου αυξημένου τιμολογίου της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ανακοινώνει την ολοκλήρωση της συμφωνίας για τη μείωση των διοδίων με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους μεγάλους οδικούς άξονες εντός του Μαρτίου!
Η ηγεσία του Υπουργείου και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες αφού λοιδόρησαν τους συμμετέχοντες στο πλατύ κίνημα “δεν πληρώνω” ως τζαμπατζήδες, αφού με μία αμφιβόλου συνταγματικότητας αλλά σαφέστατης σκοπιμότητας τροπολογία, κατέστησαν τη μη πληρωμή των οδικών «χαρατσιών» σε παράβαση του ΚΟΚ με σημαντικές διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις και την τροχαία σε κλητήρα μεγαλοεργολάβων, αφού άφησαν ανεξέλεγκτες τις εταιρίες να κάνουν κουμάντο, τώρα ανακοινώνουν ότι θα εφαρμοστούν μειώσεις.
Η σημερινή κυβέρνηση διέλυσε τον ΟΣΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, άφησε έμμεσα περιθώρια σε δραστικές αυξήσεις στα ΚΤΕΛ, τώρα υποχρεώνει τους οδηγούς να καταβάλλουν ένα μεροκάματο για να μετακινηθούν, εξαγγέλλοντας παράλληλα μειώσεις. Όμως, κανείς δεν εγγυάται ότι η συμφωνία μείωσης που αναμένεται μεταξύ κυβέρνησης και εταιριών αυτοκινητοδρόμων θα υπολογιστεί στις σημερινές τιμές, αλλά στις νέες, τις αυξημένες. Υπάρχει ορατός κίνδυνος η εξαγγελλόμενη μείωση να αποδειχθεί… αύξηση σε σχέση με τις ισχύουσες σήμερα τιμές.
Με τις νέες τιμές που θα ισχύσουν από 5 Μαρτίου, οι οδηγοί ΙΧ θα πρέπει να πληρώνουν 15,75 ευρώ για να διασχίσουν την Ε.Ο. στη ζώνη ευθύνης της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», στη δε διαδρομή Λάρισα – Θεσσαλονίκη ο οδηγός ενός ΙΧ θα χρειάζεται 22,5 ευρώ για διόδια, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος της βενζίνης που έχει ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη, οριακά απαγορευτικά για τους μετακινούμενους.
Καλούμε το Υπουργείο να μην “πετάει το μπαλάκι” της εξεύρεσης άλλης φόρμουλας χρηματοδότησης των έργων σε αυτούς που δεν πληρώνουν. Ας αναλογιστούν την ευθύνη τους όταν με την ψήφο τους επικύρωναν τις ληστρικές, τόσο για το Δημόσιο όσο και για τους ιδιώτες, συμβάσεις παραχώρησης και ας προχωρήσουν έστω και τώρα στην επαναφορά της δημόσιας διαχείρισης των εθνικών οδών».