Ανακοινώθηκε από την εταιρία "Νεώριον" (τα ναυπηγεία Σύρου) ότι η θυγατρική της "Ναυπηγεία Ελευσίνας" κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, λόγω του προβλήματος ρευστότητας που αντιμετωπίζει. Την ίδια ώρα περισσότεροι από 30 πλοιοκτήτες και επιχειρηματίες του κλάδου ταξίδεψαν με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη στο Πεκίνο. Ανάμεσα στους σκοπούς της επίσκεψης είναι και η χρηματοδότηση ύψους 5 δισ. δολαρίων από κινεζικές τράπεζες προς Έλληνες εφοπλιστές για την ναυπήγηση πλοίων σε τοπικά ναυπηγεία. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση. Σήμερα στην Κίνα κατασκευάζονται 325 ελληνόκτητα πλοία με τις παραγγελίες να έχουν δοθεί από 70 εταιρείες ενώ τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν ελάχιστες έως μηδενικές παραγγελίες για επισκευή ή και ναυπήγηση πλοίων. Την ίδια στιγμή η ελληνική οικονομία μαστίζεται από σημαντικότατη ύφεση ( 6,6% το τελευταίο τρίμηνο του 2010), η ανεργία έχει εκτοξευθεί σε ποσοστά ρεκόρ και ο εγχώριος ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος οδηγείται σε κατάρρευση.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτρης Παπαδημούλης