1523 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια και 410 γυμνάσια και Λύκεια καταργούνται ή συγχωνεύονται.
Ο «νέος σχολικός χάρτης» σημαίνει λουκέτο στο 14% των σχολικών μονάδων της χώρας. Για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες και τις οικογένειες τους το δικαίωμα για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση γίνεται δυσβάστακτο βάρος.
Το Υπουργείο Παιδείας καταργεί σχολεία, περιορίζει και δυσκολεύει την πρόσβαση των μαθητών και μαθητριών στην Δημόσια Εκπαίδευση, αυξάνει την σχολική διαρροή, μειώνει τις θέσεις απασχόλησης των εκπαιδευτικών, συνειδητά επιλέγει την παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας.
Όταν στην Καρδίτσα καταργείται, σε πρώτη φάση, το 44% των Γυμνασίων και Λυκείων, στις Σέρρες το 42,6 %, στην Αττική το 19,1% είναι φανερό ότι τα κριτήρια δεν είναι παιδαγωγικά. Ο «εξορθολογισμός» που επικαλείται το Υπουργείο δεν είναι παρά το φύλλο συκής που συγκαλύπτει μια στενή λογιστική αντίληψη στα πλαίσια της πολιτικής που η κυβέρνηση συνομολόγησε με την τρόικα. Η κυβέρνηση προωθεί τις συγχωνεύσεις με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση δαπανών, αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και παιδαγωγικά προβλήματα που θα προκαλέσει, αγνοώντας τις έντονες αντιδράσεις της ελληνικής κοινωνίας και την άρνηση της τοπικής αυτοδιοίκησης να συναινέσει στις κυβερνητικές επιλογές. Το «πρώτα ο μαθητής» της κ. Διαμαντοπούλου σημαίνει «πρώτα το μνημόνιο».
Ένας-ένας, οι υπουργοί της κυβέρνησης που είναι επιφορτισμένοι να διαλύσουν ότι απέμεινε από το κοινωνικό κράτος και τις δημόσιες υπηρεσίες, φανερώνουν το πραγματικό τους πρόσωπο. Το υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση, εκποιεί το μείζον κοινωνικό αγαθό της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί. Οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων να παρθούν τώρα πίσω.
Πολιτική Γραμματεία του Συνασπισμού