Ένα μόλις μήνα πριν από τις εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας προχωράει σε αλλαγές που αφορούν τις εξετάσεις για το απολυτήριο του λυκείου οξύνοντας το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών. Με μια ρύθμιση σκοπιμότητας, θα έχουμε από φέτος απολυτήρια δυο ταχυτήτων. Το ένα απολυτήριο θα δίνεται με ενδοσχολικές εξετάσεις, το άλλο θα αποκτάται με τη συμμετοχή των μαθητών σε Πανελλαδικές εξετάσεις. Με τη ρύθμιση αυτή, το Υπουργείο Παιδείας μειώνει τον αριθμό των υποψηφίων και επαναφέρει έμμεσα τη βάση του 10. Γεγονός που πέρα από την σύγχυση που δημιουργεί στους υποψήφιους, οδηγεί σε όξυνση των ανισοτήτων αφού έτσι δημιουργούνται απόφοιτοι δυο ταχυτήτων.
Η μοναδική λύση, αν ήθελε να αναβαθμίσει το Λύκειο, θα ήταν να αποσυνδεθεί το απολυτήριο του Λυκείου για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες από τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να καθιερωθεί ενιαίος τύπος Λυκείου, το λύκειο θεωρίας και πράξης με ταυτόχρονη ανάπτυξη δημόσιας και δωρεάν μεταλυκειακής τεχνικής εκπαίδευσης και να θεσμοθετηθεί η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αυτή η πρόταση του ΣΥΝ, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των σχεδίων της κυβέρνησης, κατοχυρώνει το δημόσιο και καθολικό δικαίωμα των πολιτών στη γενική παιδεία χωρίς ταξικούς φραγμούς, καταργεί οριστικά το σημερινό χαρακτήρα του λυκείου αλλά και αυτόν του νέου λυκείου ως μηχανισμού «προγύμνασης» των νέων για την πρόσβασή τους στα ΑΕΙ/ΑΤΕΙ, αναβαθμίζει το μορφωτικό του ρόλο, ενώ ταυτοχρόνως απαλλάσσει την οικογένεια από τις δυσβάσταχτες δαπάνες για τα φροντιστήρια.
Τμήμα Παιδείας