Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
07/04/2011

Μετέωρο το έργο του Ε65 στη Δυτική Θεσσαλία – Στο 70% οι απολύσεις εργαζομένων - Ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Η.Διώτη

Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Έξι μόνο μήνες μετά την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Αρ.Πρωτ. 1394/04-10-2010) για τη διακοπή εργασιών και τις απολύσεις στα εργοτάξια της Ferrovial –μία εκ των τριών κατασκευαστριών εταιριών [Ferrovial, Dragados, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ] που συμμετέχουν στην κοινοπραξία για την κατασκευή του οδικού άξονα Ε65-, όπου ως άλλος Πόντιος Πιλάτος «ένιπτε τας χείρας του», ισχυριζόμενο ότι «η κατασκευαστική κοινοπραξία και οι υπεργολάβοι δεν έχουν άμεση επαφή με το Δημόσιο, το οποίο δε φέρει καμία ευθύνη για τυχόν προβλήματα που έχουν σχέση με αυτούς», πλέον οι εργασίες στον Ε65 έχουν παγώσει και μόλις ένα εργοτάξιο έχει παραμείνει, της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, αλλά κι αυτό υπολειτουργεί.

Μετά τις χαρακτηριστικές καθυστερήσεις στην πορεία και στο χρονοδιάγραμμα των εργασιών, με ευθύνη τόσο του Δημοσίου όσο και του Παραχωρησιούχου, σήμερα πλέον ούτε η Dragados ούτε η Ferrovial δραστηριοποιούνται, έχοντας μάλιστα ξεστήσει και τα εργοτάξια, ενώ από τα 4 της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει απομείνει μόνο ένα, το οποίο όπως εκτιμούν οι εναπομείναντες εργαζόμενοι, θα κλείσει κι αυτό, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής ενός κόμβου στην Καρδίτσα.

Οι καθησυχαστικές δηλώσεις του τελευταίου διαστήματος του Υφυπουργού Υποδομών, ότι βρίσκονται σε καλό δρόμο οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, ώστε να ξανανοίξουν τη στρόφιγγα και να εισρεύσει ξανά χρήμα στις κατασκευαστικές, δεν καθησυχάζουν καθόλου τους τελευταίους εργαζομένους, καθώς ήδη ο αριθμός των απασχολούμενων στο έργο έχει ήδη συρρικνωθεί κατά 70% από το καλοκαίρι και μετά. Παράλληλα, ο φόβος τους εντείνεται βλέποντας και τα τελευταία εργοτάξια να φεύγουν από την περιοχή, και υποστηρίζουν ότι θα ήταν παράλογο, εφόσον υπάρχει περιθώριο επανέναρξης των εργασιών, να ξεστήνονται οι υποδομές.

Ήδη, τα 3/4 των απολυθέντων βρίσκονται εκτός Ταμείου Ανεργίας, αφού είτε δεν κατάφεραν να το πάρουν είτε ο χρόνος που το δικαιούνταν έχει παρέλθει, με αποτέλεσμα –σε συνδυασμό με το «βούλιαγμα» του κατασκευαστικού κλάδου- να αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης των ίδιων και των οικογενειών τους.

Έπειτα από αυτές τις εξελίξεις, ο Ε65 γίνεται ο δεύτερος από τους πέντε οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί, στον οποίο οι εργασίες αναστέλλονται, με συνέπεια και η Δυτική Θεσσαλία να παραμένει σε απομόνωση, αλλά και να προστίθενται νέες εκατοντάδες πρώην εργαζομένων στην ήδη μακρύτατη λίστα της ανεργίας, που στην περιοχή της Θεσσαλίας έχει αγγίξει ποσοστιαία το 14,4%.

Επειδή, με αφορμή το νέο πάγωμα των έργων στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), αποδεικνύεται άλλη μια φορά η θέση μας, ότι στα μεγάλα δημόσια έργα, η εκχώρηση στον ιδιωτικό τομέα της παραγωγής κρίσιμων τομέων των κοινωνικών και τεχνικών υποδομών, μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, είναι πολιτικά λανθασμένη επιλογή.

Επειδή τα Δημόσια Έργα Υποδομής, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι, πρέπει όπως ο ίδιος ο όρος το κατονομάζει, να έχουν δημόσιο χαρακτήρα και να κατασκευάζονται στη βάση ενός δημοκρατικού σχεδιασμού και προγραμματισμού.

Με βάση τα προαναφερθέντα,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Επιβεβαιώνει το οριστικό πάγωμα των εργασιών στον οδικό άξονα Ε65;

2.    Ποια μέτρα σκοπεύει να λάβει το ΥπΥΠΥΜΕΔΙ για την επανεκκίνηση των εργασιών;

3.    Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Υποδομών με τις τράπεζες και τις κατασκευάστριες εταιρίες, σε ό,τι αφορά στην κατασκευή του Ε65;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ηρώ Διώτη