Μία ολόκληρη λωρίδα κυκλοφορίας κατέρρευσε στον γκρεμό λίγο πριν την είσοδο της Ζαγοράς, από τις διαρκείς και συνεχιζόμενες καθιζήσεις του εδάφους σε πολλά και διαφορετικά σημεία στην ευρύτερη περιοχή του Ανατολικού Πηλίου.
Τα συνεχή και εντονότατα καιρικά φαινόμενα των τελευταίων μηνών, που αναμένεται να ενταθούν συν τω χρόνω λόγω και της κλιματικής αλλαγής, σε συνδυασμό με την παλαιότητα και επικινδυνότητα του οδικού δικτύου στην περιοχή, έχουν δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στις μετακινήσεις μεταξύ των χωριών, καθώς μετά την τελευταία καθίζηση η Διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας έδωσε εντολή, για λόγους ασφαλείας, διακοπής των δρομολογίων προς Ζαγορά, Πουρί και Χορευτό, λόγω συνεχιζόμενων κατολισθήσεων.
Το εν λόγω περιστατικό, που προκλήθηκε από δύο νέες καθιζήσεις στο δρόμο πριν την είσοδο της Ζαγοράς σε μήκος 15 και 20 μέτρων αντίστοιχα δεν είναι το πρώτο στην περιοχή, καθώς και στο δρόμο Χανίων - Ζαγοράς το έδαφος έχει υποστεί καθίζηση 30-40 εκατοστών με αποτέλεσμα τη δυσχερή κίνηση των οχημάτων, ενώ συγκοινωνιακά αποκλεισμένη παραμένει και η περιοχή μετά το Ξουρίχτι, μετά την καθίζηση του δρόμου, ένα χιλιόμετρο έξω από το χωριό και τις κατολισθήσεις βράχων.
Ήδη από τη διακοπή των δρομολογίων του ΚΤΕΛ αντιμετωπίζεται πρόβλημα με τη μετακίνηση των μαθητών της Μακρυράχης που φοιτούν στο Γυμνάσιο Ζαγοράς, παρά την πρόσκαιρη λύση που έδωσε η δημοτική αρχή Ζαγοράς-Μουρεσίου, ενώ είναι δεδομένο ότι οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στις μετακινήσεις τους, φοβούμενοι και νέες καθιζήσεις.
Επειδή η απόφαση της διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ για τη διακοπή δρομολογίων δεν πρόκειται να αλλάξει, όπως έχει ήδη διαμηνυθεί προς κάθε υπεύθυνο, αν δεν έχουν έγγραφες διαβεβαιώσεις από τις αρχές ότι ο δρόμος είναι πλήρως βατός και ασφαλής.
Επειδή οι προσωρινές εργολαβικές παρεμβάσεις της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας με γέμισμα του δρόμου με χοντρό χαλίκι είναι προφανές ότι ούτε αρκούν ούτε και λύνουν το πρόβλημα.
Επειδή η κατάσταση στο Πήλιο ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, με φαινόμενα καθιζήσεων και κατολισθήσεων να βρίσκονται στην «ημερήσια διάταξη», και δεν πρόκειται να λυθούν με τοπικές παρεμβάσεις και μικρές εργολαβίες – αφού στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου προς Ζαγορά, είχαν ξαναγίνει προσωρινές επεμβάσεις, οι οποίες «κάθισαν» με τις νέες βροχοπτώσεις.
Επειδή ο εν λόγω οδικός άξονας είναι γερασμένος και ιδιαίτερα επικίνδυνος σε ορισμένα σημεία τους για την συγκοινωνιακή ασφάλεια, ενώ εργασίες συντήρησης δεν έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες άμεσες παρεμβάσεις θα προχωρήσει προκειμένου να αποκατασταθούν οι μεγάλες ζημιές στον οδικό άξονα της ευρύτερης περιοχής και, κατʼ επέκταση, να αρθεί και η οδική απομόνωση της περιοχής μετά το Ξουρίχτι;
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για συντήρηση και βελτίωση του οδικού δικτύου Ανατολικού Πηλίου, καθώς και για τα απαραίτητα έργα υποδομής; Με ποιο χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθούν τα απαραίτητα τεχνικά έργα;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ηρώ Διώτη