Με αφορμή τη δημοσίευση του ΦΕΚ με το οποίο επικυρώθηκαν και πρακτικά οι «καλλικρατικές» αλλαγές του σχολικού χάρτη του ν. Λάρισας, η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Ουαί υμίν, γραμματείς και φαρισαίοι υποκριταί» είναι το πρώτο που έρχεται στο νου να ανακράξουν οι κάτοικοι του ν. Λάρισας και ειδικότερα όσοι διαμένουν στο σημερινό, διευρυμένο δήμο Ελασσόνας, βλέποντας την υποκρισία που φτάνει στο όριο της κουτοπονηριάς, του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Όταν είχαν βγει στη φόρα δημοσιεύματα μεταξύ 13 και 15 Απριλίου, το ΥπΠΔΒΜΘ ανταπαντούσε ανερυθρίαστα δια του Τύπου, ότι «το τελικό σχέδιο για τις συνενώσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις σχολικών μονάδων θα ανακοινωθεί επίσημα και αποκλειστικά από το ΥπΠΔΒΜΘ, όταν υπογραφεί η σχετική Υπουργική Απόφαση», όταν, όχι μία αλλά τρεις ΥΑ, υπογεγραμμένες στις 14 Μαρτίου 2011, από την υφυπουργό κ. Π. Χριστοφιλοπούλου, οι οποίες είχαν δημοσιευθεί ήδη σε ΦΕΚ (440Β) από την 18η Μαρτίου 2011.
Ποσώς αφορά τις τοπικές κοινωνίες η μεταγενέστερη συζήτηση για διορθωτικές ΥΑ κατά περίπτωση, αφού εκ των υστέρων το Υπουργείο καλείται να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Η όποια απόφαση, το έχουμε πει και στο παρελθόν και το επαναλαμβάνουμε, έπρεπε να ληφθεί μετά από διάλογο με τους κατά τόπους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων καθώς και την εκπαιδευτική κοινότητα της κάθε περιοχής, λαμβάνοντας υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια και τις ιδιαίτερες τοπικές απόψεις.
Δεν υπάρχει λόγος να επανέλθουμε στο γιατί οι όποιες αλλαγές βλάπτουν την ύπαιθρο και είναι αντιπαιδαγωγικές, παρά μόνο να υπενθυμίσουμε ότι ο νέος σχολικός χάρτης σχεδιάστηκε με λογιστικά κριτήρια, αποκλειστικά και μόνο για εξοικονόμηση κονδυλίων, τόσο ως κυβερνητική επιλογή συρρίκνωσης της Δημόσιας Παιδείας όσο και ως Μνημονιακό στόχο. Καλούμε το ΥπΠΔΒΜΘ να παραδεχτεί, επιτέλους, δημόσια τα ψεύδη του και να ανακαλέσει το σύνολο των αλλαγές στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας.
Τασσόμαστε, τέλος, στο πλευρό όλων των τοπικών κοινωνιών που αγωνίζονται να παραμείνουν ανοικτά τα σχολεία τους καθώς κι όλων των εκπαιδευτικών που τάσσονται υπέρ της διατήρησης των οργανικών θέσεων στις σχολικές μονάδες. Αντιστεκόμαστε μαζί τους στην επιχειρούμενη εκποίηση του μείζονος κοινωνικού αγαθού της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.