Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η σχετική ημερίδα που οργάνωσαν οι Νομαρχιακές Επιτροπές Α' και Β' Αθήνας του ΣΥΝ.
Στην ημερίδα μίλησαν οι κ. Γ.Πολύζος, καθηγητής ΕΜΠ, πολεοδόμος και Κ.Πετράκης, συγκοινωνιολόγος, ενώ παρενέβησαν οι κ.κ. Γ.Νάθαινας εκ μέρους του Οργανισμού Ρυθμιστικού Αθήνας, ο δήμαρχος Αγίων Αναργύρων κ.Κ.Τρίγκας, ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Συνασπισμός των Πολιτών» Αγίων Αναργύρων Ν.Χανιώτης, ο δημοτικός σύμβουλος Ταύρου Ν.Γεωργιάδης, ο Σ.Κουρουζίδης, υπεύθυνος του «Δαίμονα της Οικολογίας», ο πρώην Πρόεδρος του ΟΣΕ Ν.Γρατσίας, η νομαρχιακή σύμβουλος Πειραιά Εύη Καρακώστα, η Σ.Παναρέτου, μέλος Π.Γ. του ΣΥΝ, ενώ παρευρέθηκαν οι κ.κ. Θ.Δρίτσας, δημοτικός σύμβουλος Πειραιά, ο Αγ.Μανταδάκης, Γραμματέας Α' Νομαρχιακής, ο Π. Ράλλης, Πρόεδρος της 'Ενωσης «Φίλοι του Σιδηροδρόμου» και εκπρόσωποι άλλων φορέων.
Απουσία με νόημα, αυτή των εκπροσώπων ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ...
Η συζήτηση, την οποία συντόνισε ο Γ.Σακκιώτης, πολιτικός επιστήμων-περιβαλλοντολόγος, ανέδειξε:
'Όπως τονίστηκε, μέσα σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη, το ιεραρχημένο σύστημα μέσων σταθερής τροχιάς (προαστιακός, μετρό, τραμ) είναι το μόνο ανταγωνιστικό στο Ι.Χ. Πρόκειται για μέσα φιλικά στο περιβάλλον, που εξασφαλίζουν γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση και είναι η εναλλακτική λύση στο σημερινό αδιέξοδο σύστημα.
Ως προς τις απαραίτητες προϋποθέσεις που πρέπει να συνοδεύουν την κατασκευή του έργου:
Προκειμένου αυτές οι προϋποθέσεις να αποτελέσουν όρο sine qua non απαιτείται ενεργητική επαγρύπνηση των δημοτικών αρχών και των φορέων των πολιτών, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι το έργο θα γίνει με ισορροπία μεταξύ περιβαλλοντικών, οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων.
To Γραφείο Τύπου