Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
12/05/2011

Δήλωση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη : Αοριστίες και υπεκφυγές από την κυβέρνηση για τον εξοβελισμό της βιολογίας, της πληροφορικής, των γαλλικών και των γερμανικών από το πρόγραμμα του «νέου» Λυκείου.

Έπειτα από την συζήτηση επίκαιρης  ερώτησης του προς το Υπουργείο Παιδείας που έγινε στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Τάσος Κουράκης  βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Το Υπουργείο Παιδείας Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σχεδιάζει το «Νέο Λύκειο», πετώντας στις καλένδες μαθήματα και εκπαιδευτικούς χωρίς καμία εκπαιδευτική αιτιολογία.

Στην εποχή της βιοτεχνολογίας, σε μια περίοδο που Βιολογία και Πληροφορική βρίσκονται σε φάση συνεχούς και ραγδαίας ανάπτυξης τους, παράγοντας συνεχώς νέες γνώσεις και τεχνολογίες, γνώσεις οι οποίες αλλάζουν την καθημερινότητα του ανθρώπου με τις διευρυνόμενες εφαρμογές τους, οι εμπνευστές του νέου λυκειακού προγράμματος, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, υποβαθμίζουν στο πρόγραμμα αυτό τις δυο επιστήμες, βιολογία και πληροφορική. Ουσιαστικά τις εξοβελίζουν από τα υποχρεωτικά μαθήματα γενικής παιδείας της Β΄ και Γ΄  λυκείου.

 Η "συνάθροιση" των δυο διδακτικών αντικειμένων σε ένα ζεύγος αλληλοαποκλειόμενων μαθημάτων στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου της Α΄ κατεύθυνσης (Θετικής), είναι ένα τελείως αντιπαιδαγωγικό  μέτρο. Οι μαθητές θα αναγκάζονται να επιλέξουν και να διδαχθούν μόνο μία από τις δύο επιστήμες και θα στερούνται έτσι τις βασικές και θεμελιώδεις γνώσεις που θα τους πρόσφερε και η διδασκαλία της άλλης.»

Στην συνέχεια συμπλήρωσε:

 «Παράλληλα το Υπουργείο καταργεί ουσιαστικά την διδασκαλεία των γαλλικών και γερμανικών από το «Νέο Λύκειο» στη λογική της ελάφρυνσης των παιδιών από περιττά μαθήματα. Η αντιεκπαιδευτική αυτή πολιτική του Υπουργείου καταστρατηγεί τις ίδιες τις δεσμεύσεις του για αναβάθμιση της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών και για πιστοποιητικά γλωσσομάθειας στο δημόσιο σχολείο. Την ίδια στιγμή που οι αυξημένες απαιτήσεις του σήμερα οδηγούν τις ελληνικές οικογένειες  να πληρώνουν ήδη από την τσέπη τους για να καλύψουν την αναγκαιότητα εκμάθησης δύο Ξένων Γλωσσών, το Υπουργείο τους τιμωρεί με ακόμη ένα μέτρο καταργώντας το μάθημα από το νέο λύκειο.»

 Η υφυπουργός Παιδείας κυρία Χριστοφιλοπούλου απάντησε και στα δύο σκέλη της ερώτησης με αοριστίες και ασάφειες αλλά από την απάντηση της έγινε ξεκάθαρη η φιλοσοφία του «νέου» λυκείου. Η λογική της περαιτέρω εντατικοποίησης και εξειδίκευσης και της απαξίωσης της παρεχόμενης γενικής παιδείας που τόσο ανάγκη έχουν οι νέοι και οι νέες .     Ενώ ξεκίνησε με την παραδοχή ότι συμφωνεί στην αναγκαιότητα όλων των παραπάνω μαθημάτων στην συνολική γενική παιδεία των νέων στη συνέχεια παραδέχτηκε ότι ουσιαστικά  αυτή σταματά στην Αʼ λυκείου για την βιολογία και την πληροφορική, για τις ξένες γλώσσες δε ότι στόχος είναι να ολοκληρώνεται στην Γʼ γυμνασίου.

 Απόρροια των παραπάνω δρομολογούμενων αλλαγών είναι πέρα των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών συνεπειών η δραματική μείωση των οργανικών θέσεων στα λύκεια των καθηγητών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων.

 Ο Τάσος Κουράκης επεσήμανε : « Με το νέο νόμο καταργούνται οι οργανικές θέσεις ΠΕ 05( γαλλικών) και ΠΕ07 (γερμανικών) από τα λύκεια, αλλά και για τους καθηγητές-τριες βιολογίας (ΠΕ 04) και πληροφορικής (ΠΕ 20) θα δημιουργηθούν προβλήματα στα σχολεία που δεν συμπληρώνονται οι ελάχιστες 11 ώρες διδασκαλίας που δικαιολογούν ύπαρξη οργανικής θέσης. Δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στους ήδη υπηρετούντες καθηγητές του δημοσίου, ενώ οξύνεται η αδιοριστία  και οδηγούνται στην ανεργία άμεσα οι εκπαιδευτικοί αυτών των ειδικοτήτων από τα ιδιωτικά λύκεια.

Και κατέληξε:

 Δυστυχώς η παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της δεν αποτελεί εξαίρεση στο γενικότερο κλίμα σκληρής λιτότητας. Η περικοπή πόρων και οργανικών θέσεων και ως εκ τούτου η πτώση της παρεχόμενης από το δημόσιο σχολείο παιδείας, αποτελεί υπονόμευση του μέλλοντος της νέας γενιάς και ευνοεί την παραπαιδεία και την ανάπτυξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης εντείνοντας τις ήδη μεγάλες ταξικές ανισότητες στην κατ ευφημισμό δημόσια και δωρεάν παιδεία της χώρας μας.