Με αλλεπάλληλες άκαιρες και αψυχολόγητες ενέργειές της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει κατορθώσει να διαταράξει το κλίμα των πανελλήνιων εξετάσεων για τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, κάνοντας ταυτόχρονα ακόμη πιο δύσκολους τους όρους συμμετοχής σε αυτές των υποψηφίων που προέρχονται από τα πιο αδύναμα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας. Και το πέτυχε αυτό θυσιάζοντας στο βωμό της περιστολής των εξόδων μέτρα και πρακτικές που είχαν θετικό αντίκτυπο στην όλη διαδικασία διεξαγωγής τους.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
• Μετέθεσε τη διεξαγωγή των εξετάσεων νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, μειώνοντας δραστικά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και υποτάσσοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μικροπολιτικές σκοπιμότητες,
• Ανακοίνωσε τους αριθμούς των εισαγομένων στα ΑΕΙ/ΑΤΕΙ μόλις την προηγούμενη μέρα της έναρξης των εξετάσεων και αυτό συγκεχυμένα επιτείνοντας το κλίμα σύγχυσης και αβεβαιότητας ανάμεσα στους/τις υποψηφίους/-ες,
• Κατάργησε το μέτρο που προέβλεπε την εισαγωγή σε ποσοστό 10% για τους/τις υποψηφίους/-ες παρελθόντων ετών,
• Μείωσε σχεδόν κατά το 1/3 τον αριθμό των εξεταστικών κέντρων,
• Υποχρεώνει τους μαθητές/μαθήτριες των εσπερινών σχολείων, αντίθετα με ό,τι ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, να εξετάζονται πρωινές ώρες,
• Κατάργησε στο σύνολό τους τα περιφερειακά εξεταστικά κέντρα για τους υποψήφιους και υποψήφιες με ειδικές ανάγκες ή και αναπηρίες,
• Καθιέρωσε βιαστικά και πρόχειρα, χωρίς επαρκή μελέτη και τεκμηρίωση, δεύτερο τύπο απολυτηρίου, με ενδοσχολικές εξετάσεις, για τους τελειοφοίτους που δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλήνιες, τον οποίο και προώθησε χωρίς να έχει καν προηγηθεί η νομοθετική κατοχύρωσή του,
• Γενικότερα, μεταβάλλει τους όρους διεξαγωγής των εξετάσεων ελάχιστο χρόνο πριν τη διεξαγωγή τους με νομοσχέδιο που ακόμη δεν έχει ψηφιστεί από τη Βουλή (π.χ. καθιέρωση ποσοστών εισαγωγής για ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, κατάργηση μετεγγραφών από ΑΕΙ σε ΑΕΙ κ.λπ.).
Έτσι, οι πανελλήνιες εξετάσεις διεξάγονται εφέτος με δυσμενέστερους όρους για τους/τις υποψηφίους/-ες και η κατάσταση αυτή αποβαίνει κυρίως σε βάρος των υποψηφίων που δεν ανήκουν στους «έχοντες» και «κατέχοντες».
Τμήμα Παιδείας