Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
18/05/2011

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το λιμάνι της Θίσβης

Προς τους Υπουργούς Πολιτισμού και Τουρισμού - Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Από το 1988, με δύο αποφάσεις της τότε Υπουργού Πολιτισμού, Μελίνας Μερκούρη, διαπιστωνόταν η ύπαρξη ενάλιων αρχαιοτήτων και απαγορευόταν οποιαδήποτε παρέμβαση στον όρμο Νούσα στη Θίσβη Βοιωτίας. Στο πέρασμα του χρόνου, οι αποφάσεις αυτές αγνοήθηκαν, κατασκευάστηκε κρηπίδωμα με εκατοντάδες χιλιάδες τόνους μπετόν και έγιναν επιχώσεις, για τις λιμενικές εγκαταστάσεις που χρησιμοποιεί σήμερα η Σωληνουργεία Κορίνθου.

Είκοσι χρόνια μετά, το 2008 και όταν οι τοπικές αντιδράσεις για την λειτουργία της ΒΙΠΕ και του παράνομου λιμανιού είχαν πάρει διαστάσεις, απορρίφθηκε με απόφαση του τότε υπουργού πολιτισμού Μιχάλη Λιάπη, το αίτημα της ΔΙΑ.ΒΙ.ΠΕ.ΘΙ.Β. για τη νομιμοποίηση του επίμαχου τμήματος (κρηπίδωμα Β) των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων στον Όρμο Νούσας. Ανάλογη τύχη είχε και νέο αίτημα το 2009, που αυτή τη φορά απορρίφθηκε από τον Α. Σαμαρά. Η υπόθεση επανήλθε τον Ιούλιο 2010 για να απορριφθεί εκ νέου από το Κ.Α.Σ. Αυτή τη φορά όμως ο υπουργός Π. Γερουλάνος, δεν υπέγραψε τη σχετική απόφαση.

Δέκα μήνες αργότερα, στις 3 Μαΐου 2011, για 4η συνεχόμενη φορά τα τελευταία 3 χρόνια και χωρίς κανένα νέο στοιχείο, άλλη μια αίτηση θεραπείας της ΔΙΑ.ΒΙ.ΠΕ.ΘΙΒ. Α.Ε. απασχόλησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που αυτή τη φορά γνωμοδότησε υπέρ της νομιμοποίησης σε μια ολονύχτια συνεδρίαση,  παρά το γεγονός ότι υπήρχαν δύο απαγορευτικές αποφάσεις του υπουργείου κατά παράβαση των οποίων κτίσθηκε το λιμάνι.

Επειδή:

•    Η απόφαση ανοίγει το δρόμο για πολύ σοβαρές εξελίξεις στην περιοχή

•    Έχει εξασφαλιστεί οδική και σιδηροδρομική σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής, και μπορεί να μετεγκατασταθούν βαριές ρυπογόνες βιομηχανίες από την περιοχή του Ασωπού, χωρίς να έχει ληφθεί υπόψη η ανοχή του χερσαίου και θαλάσσιου περιβάλλοντος

•    Ένα μεγάλο ιδιωτικό εμπορικό λιμάνι – όπως αυτό που σχεδιάζεται στη Θίσβη- θα έχει βαρύτατες συνέπειες για τη βιωσιμότητα όχι μόνο της περιοχής αλλά και ολόκληρου του Κορινθιακού.

ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1. Γιατί καθυστέρησε επί δέκα μήνες η διεκπεραίωση της προηγούμενης γνωμοδότησης του ΚΑΣ και η έκδοση Υπουργικής Απόφασης;

2. Υπήρξε σχετική Υπουργική Απόφαση τον Οκτώβριο του 2010 που αποσύρθηκε;

3. Γιατί αναπέμφθηκε για άλλη μια φορά η γνωμοδότηση του ΚΑΣ από τον Υπουργό, με αποτέλεσμα να αποδεχτεί τελικά μια παρανομία;

4. Υπάρχει χωροταξικό που να επιτρέπει ένα μεγάλο ιδιωτικό λιμάνι και ποια μέτρα θα ληφθούν ώστε να προστατευθούν οι ενάλιες αρχαιότητες αλλά και το σύνολο της περιοχής από τις δραστηριότητες και τις επιπτώσεις του;

Παρακαλούμε να μας καταθέσετε το φάκελο της αίτησης θεραπείας της εταιρείας «ΔΙΑ.ΒΙ.ΠΕ.ΘΙ.Β.ΑΕ.» κατά της με αριθμ. ΥΠ.ΠΟ./ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/39133/1962/30.4.2009 Υπουργικής Απόφασης σχετικά με υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις της ως άνω εταιρείας στον όρμο Νούσας, στην ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης, Δήμου Θηβαίων, Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Βασίλης Μουλόπουλος