Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
03/06/2011

Η «ιδιωτικοποίηση» της Εγνατίας Οδού - Ερώτηση του βουλευτή ου ΣΥΡΙΖΑ, Δ.Παπαδημούλη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Μέσα στον Ιούλιο ανακοινώθηκε ότι θα  λειτουργήσουν οι πρώτοι τέσσερεις προσωρινοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου η εκμετάλλευση των διοδίων θα είναι το δέλεαρ για την αναζήτηση επενδυτή, καθώς, η «ιδιωτικοποίηση» της Εγνατίας τοποθετείται μέσα στο 2012, με μοναδικό πρόβλημα, τα 600 εκατ. ευρώ που απομένει να αποπληρωθούν στις τέσσερις τράπεζες που δάνεισαν την Εγνατία Α. Ε. τα προηγούμενα χρόνια.

Η ολιγωρία των κυβερνήσεων τόσα χρόνια, ήταν η αιτία όπου δεν έγινε οικονομική εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου, με αποτέλεσμα να χαθούν πολύ σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο.

Ο σύλλογος των εργαζομένων στην Εγνατία επικαλείται οικονομοτεχνικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η εταιρεία «Εγνατία Οδός» μπορεί όχι μόνο να καλύπτει το κόστος της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, αλλά και να παράγει οικονομικό πλεόνασμα, το οποίο θα μπορούσε να διατεθεί για τη βελτίωση του άθλιου τοπικού επαρχιακού δικτύου και γενικά για την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

•    Προσανατολίζεται το Υπουργείο Υποδομών στο να παραχωρήσει τη λειτουργία και την ελαφρά συντήρηση ενός νέο-κατασκευασμένου σύγχρονου αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες, με αντάλλαγμα την είσπραξη των διοδίων;

•    Έχει στοιχεία το Υπουργείο των εσόδων από την οικονομική εκμετάλλευση της λειτουργία του αυτοκινητόδρομου ;

•    Η παραχώρηση του δικαιώματος της εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες δε θα οδηγήσει σε πολύ υψηλότερο αντίτιμο διοδίων;

•    Πότε προβλέπεται η ολοκλήρωση όλων των κλάδων της Εγνατίας από την  «Εγνατία Οδό ΑΕ»; Έχει προγραμματιστεί η κατασκευή και άλλων σταθμών διοδίων από τον ίδιο φορέα; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;

Ο ερωτών βουλευτής

Δημήτρης Παπαδημούλης